Zuur verlies Mulier 1, veel punten overige teams

Het was heerlijk weer om lekker te ballen en met een goedgevuld ochtendprogramma en Mulier 1 en 2 thuis beloofde het een mooie voetbaldag te worden op sportcomplex It Fliet.

Om 9:00 uur trapten JO10 en JO12 thuis af. JO10 speelde een lekkere wedstrijd tegen SC Bolsward JO10-2 en ook bij JO12 was het spannend. Tegen SDS JO12-1 werd het 2-2. JO11 moest uit bij Makkum. De Makkumers waren met 3-1 net te sterk.

Eeven later was het de beurt aan JO13. De jongens van René Meekma en Johan Faber hadden geen kind aan SC Franeker en met een ruime 7-1 overwinning werden de drie punten in Witmarsum gehouden. De JO15 van trainer/coach André Hofstra wisten geen punten te pakken in de eerste twee wedstrijden na de winterstop, maar nu was het wel raak. Akkrum JO15-1 werd knap verslagen.

Het tweede trapte om 2 uur af tegen het derde van ONS uit Sneek. Door de afwezigheid van leider Jesse van der Molen werden de honneurs in de dugout waargenomen door Thomas Sprik door. Die deed dit met verve en na een waar spektakelstuk bleek de teller uiteindelijk steken op 6-5. Een echte korfbaluitslag dus maar daar maalde niemand na afloop meer om want de punten waren binnen.

Mulier 1 hoopte eindelijk weer eens een overwinning te kunnen scoren. Dat moest dan gebeuren tegen SC Boornbergum ’80 dat de laatste drie wedstrijden verloren had en dus net als Mulier aan een slechte serie bezig was. Het leek lange tijd de goede kant op te gaan want Mulier wist op voorsprong te komen en had lang de illusie dit vast te kunnen houden. Diep in de tweede helft wist Boornbergum echter nog twee keer te scoren en zo bleven de mannen van Enno Hofstra weer met lege handen achter. Qua veldspel waren de bezoekers de verdiende winnaar maar gezien het scoreverloop had Mulier sowieso een punt moeten halen.

Ooh ja, dan waren er ook nog de Vrouwen 1 en de meisjes van de MO15. Beide teams kwamen geweldig voor de dag en wisten met een miniem verschil de punten mee terug te nemen vanuit respectievelijk Bolsward en Heerenveen.

13 maart 2022 svmulier Verslagen No Comments