Wedstrijdverslag ONS Sneek 4 – Mulier 2

Het is op dit moment aanhaken/afhaken aan de top van de middenmoot. Met goede moed kwam Mulier een kwartier voor de wedstrijd het veld op. Het blijft moeilijk om de reistijd in te schatten blijkt maar weer. Fel beginnen is het credo. Wederom de boel op scherp gezet door de lijder.

De wedstrijd begint gelijkwaardig met een aantal kansen over en weer. Mulier heeft echter wel de betere kansen. Maar als je ze zelf niet maakt…. Gelukkig maakt Mulier hem wel. Siepel en de bal zijn na een moeilijk begin met een paar struikelpartijen eindelijk vrienden geworden. Net een ezel en een steen alleen struikelde hij vaker dan 1x. Maar ach een droge schuiver in de hoek bezorgd Mulier de verdiende voorsprong.

Het vertrouwen straalt eraf na deze start in deze fase gaat Mulier door met kansen creëren. Niet alles gaat er in, maar een piekfijne corner van Pieter KJ word rustig binnen geschoten door Thomas 0-2. De eerste helft word besloten met een aanval tekend voor de wedstrijd. Een tactisch overstapje van Thomas geeft Siebe de ruimte om richting de 16 van Sneek op te stomen. Een Messiaanse steek al zet Siepel vrij voor de keeper en die lijkt niet te kunnen missen de afgelopen weken. 0-3 rust aan de thee.

De nodige wissels werden gepleegd door Jaap en hij kijkt tevreden terug op de eerste helft. Scherp blijven schandeerd hij nog voor het begin van de 2e helft.

Pieter die eerst gewisseld zou worden door Jaap wil het tegendeel bewijzen. Hij solleert vanaf eigen helft langs 3/4 man om vervolgens hard binnen te schieten. De tegenstander fungeerde als pionnen. Onder het mom van stoppen op de hoogte punt wisselde hij zichzelf en kon Siepel proberen zijn hattrick te completeren. Owja tussendoor werd het nog 4-1. Nauwelijks 10 minuten na de wissel maakt Siepel zijn derde na opnieuw een schitterende solo.

Hierna begonnen de spelers van Mulier zichzelf voelen als een gemiddelde man die ’s nachts op Tinder zit. Stuk voor stuk probeerde ze te scoren. Maar net als op Tinder lukt alleen Tibor dit, misschien ook omdat zijn principes wat lager zijn dan gemiddeld. Door dit aanvallende spel moest Mulier het wel bekopen met nog wat tegendoelpunten. Dit was vooral sneu voor Keemon die met een aantal geweldige reddingen ervoor had gezorgd dat het nooit spannend werd. Uitslag 3-6.

Na deze wedstrijd is Hindrik op de transferlijst geplaatst. De topscoorder in het beker toernooi loopt naast zijn schoenen en schiet naast het goal. Op te halen voor 3 bounty’s. #mulier3 #puntenpakkers #jaaphaaltdekerst#hindrikgemistekans #tientsiesiiiiik

19 november 2018 svmulier Mulier 2 No Comments