Vrouwen van Mulier niet opgewassen tegen GAVC

Vandaag stond voor de dames van Mulier de uitwedstrijd tegen GAVC VR1 op het programma. Om kwart voor 11 vertrokken we met een ruime selectie van 15 dames richting Grou.

De sfeer in de kleedkamer zat er goed in en na het praatje van leider Geert begonnen de dames fanatiek aan de warming up.

Omdat we nog steeds op zoek zijn naar een grensrechter had Lysbeth vandaag de eer om de vlag te mogen vasthouden. Op het winderige kunstgrasveld in Grou trapten de dames van GAVC af. Al snel was duidelijk dat de thuisploeg de punten in grou wilden houden want na 15 minuten spelen stond het het al 2-0. Na een moeizame start groeiden de dames van Mulier in de wedstrijd en werd er af en toe leuk gecombineerd en stond de verdediging wat beter. Het hoogtepunt van de eerste helft was toch wel het debuut van Gerbrig die in de 40ste minuut het veld mocht betreden. We gingen de rust in met een 3-0 achterstand.

Na de zoete limonade en wat tactische besprekingen mochten we beginnen aan de tweede helft. Met de wind tegen hadden we moeite met het spel van GAVC en kregen ze de ruimte om te voetballen. GAVC had duidelijk geoefend op het nemen van corners daar kwam veel gevaar uit. Met een goeie reactie van Merle bij de tweede paal voorkwam ze nog een tegendoelpunt. Na 90 minuten was de eindstand 7-0. Ook deze wedstrijd maar snel weer vergeten en volgende week trappen we om 12:00 uur af thuis tegen Oudega VR1.

#yellyellyell #destijgendelijniserwel