Vrouwen van Mulier kopje onder tegen SWZ Boso Sneek

Na een periode van radiostilte hierbij weer even een update van het vrouwenteam van Mulier.

We zijn het seizoen begonnen met maar liefst 19 “vaste” speelsters, wat een ongekende luxe is gezien de krapte van de selectie de afgelopen jaren. Uit de MO17 zijn Jokelien, Renate, Martha en Froukje erbij gekomen en op de transfermarkt hebben we toegeslagen door Demi en Jessica over te nemen van FC Harlingen. Ook zijn Simone en Gerbrig onlangs lid geworden. Mooie ontwikkelingen dus voor het vrouwenvoetbal bij Mulier en tijdens de eerste trainingen en oefen- en bekerwedstrijden hebben we al kunnen zien dat dit ook allemaal echte aanwinsten zijn. Bovendien is er een positieve sfeer in de groep die we natuurlijk proberen vast te houden.

De voorbereiding was dan ook prima verlopen met leuke potjes tegen goede tegenstanders Vol vertrouwen werd er dan ook uitgekeken naar de eerste competitiewedstrijd thuis tegen het tweede vrouwenteam van SWZ Boso Sneek. Vanwege blessures, werk, vakantie en andere bezigheden waren er helaas maar liefst 9 afmeldingen binnen gekomen bij leider Geert. Gelukkig waren routiniers Ineke, Mera en Esther bereid om ons te helpen en dankzij de ruime selectie konden we toch met 14 speelsters aan de klus beginnen.

Helaas bleek al gauw dat SWZ Boso Sneek veel te sterk was voor Mulier. Voorin liepen een paar speelsters rond die technisch erg goed waren en bovendien een stuk sneller waren dan onze verdedigsters. Hier viel weinig aan te doen, en de 0-1 viel dan ook al vrij snel. Mulier wist niet goed om te gaan met het sterke spel van de tegenstander en vergat zelf te voetballen en strijd te leveren. Bovendien waren we te afwachtend en stonden we te ver van de tegenstander af. Veel speelsters bleken ook niet helemaal fit te zijn en anderen waren toch wel wat zenuwachtig, waardoor we totaal werden overlopen en Sneek na de 0-2 er binnen een tijdsbestek van 20 minuten nog vijf wist in te schieten. Na een half uur spelen beet Mulier wat meer van zich af en kon de Sneker storm beter beteugeld worden. Na rust was het allemaal wat stabieler en werd er vrijer gevoetbald, maar natuurlijk was de wedstrijd al gespeeld. Johanna kreeg namens Mulier nog de beste kans om een eretreffer te maken, maar haar schot was een prooi voor de keeper. Na 90 minuten en een 0-11 stand klonk het eindsignaal van de uitstekend fluitende Tjalf die samen met grensrechter Harm er toch weer voor zorgde dat we weer konden ballen. Bedankt heren!

Zo kwamen we dus van een koude kermis thuis en was het niet het begin van de competitie waar we op gehoopt hadden. Gauw vergeten dus en komende week twee keer lekker fanatiek trainen en toewerken naar de wedstrijd van volgende week. We spelen dan uit bij GAVC in Grou. De wedstrijd begint om 12:15 uur en alle support is natuurlijk van harte welkom.