Vrouwen Mulier kansloos tegen sterk SDS

De vrouwen van Mulier speelden zaterdag de eerste competitiewedstrijd van na de winterstop. Het is elke week een hele toer om voldoende speelsters op papier te krijgen. Ook nu waren er weer een viertal vaste waardes afwezig in verband met vakantie en werk. Gelukkig waren Aukje en Picabo vanuit de zogenaamde “back-up” groep aanwezig en konden Martha en Froukje van de MO17 meedoen omdat zij geen wedstrijd hadden. Tegenstander was SDS uit Oosterend, de trotse koploper van de vierde klasse E.

Het was heerlijk weer om even te ballen op het prachtige kunstgrasveld. Onder toeziend oog van leider Geert en grensrechter Sipke werd echter snel duidelijk dat er voor Mulier op voetballend gebied weinig te genieten viel. Selma kreeg al snel last van een blessure en Martha kwam op haar positie te spelen. SDS drong Mulier ver terug en had steeds een mannetje (vrouw) meer in de opbouw en op het middenveld. Zodoende konden er steeds één-tweetjes gemaakt worden en werd Mulier van het kastje naar de muur gestuurd. Vooral met de diepgaande speelsters aan de zijkanten had Mulier het moeilijk. In de afronding was SDS de eerste 15 minuten niet scherp en dus bleef Mulier nog op de been. Helaas moest Marchje even later ook gewisseld worden. Froukje was haar vervanger. SDS scoorde na een kleine 15 minuten met een prima schot en voor rust wisten ze nog twee keer te scoren, wat een verdiende 3-0 ruststand opleverde.

Na rust had Mulier het de eerste minuten aardig onder controle. Esther was op het middenveld gaan spelen en zo kon Aukje voorin wat op adem komen. Rond de 70e minuut had Mulier echter een hele slechte fase. In een paar minuten tijd vielen er 4 doelpunten voor de thuisploeg. Uiteindelijk bleef de teller op 9 steken. Overigens was keepster Femke weer uitstekend op dreef en behoedde ze Mulier voor een nog grotere nederlaag.

Voor Mulier is het zaak om te werken aan het positionele spel, zowel op verdedigend als voetballend gebied. Het is ook nog even zoeken naar de juiste mix van talentvolle speelsters en ervaren dames. Elke week een andere samenstelling helpt daarbij ook niet echt. Gelukkig is er nu een stabiele basis met goede trainers en een vaste leider. The only way is up!

Zowel op zaterdag 23 februari als zaterdag 2 maart spelen de vrouwen een thuiswedstrijd om 12:00 uur. Een mooie gelegenheid om de dames te komen aanmoedigen.