Vrijwilliger(s)van de maand januari!

Vrijwilligers zijn een onmisbare schakel voor onze vereniging. Iedere taak van groot tot klein is belangrijk om alles draaiende te houden. Als SV Mulier zijn wij trots dat we zoveel vrijwilligers mogen hebben. Om alle aspecten en het belang van vrijwilligerswerk te belichten zetten we vanaf nu iedere maand een vrijwilliger in het zonnetje.
Dit keer zijn dat voor de verandering maar liefst twee personen. Beide vervullen ze al sinds jaren allerlei taken binnen de vereniging. Wanneer er hulp nodig is staan ze meteen klaar om de handen uit de mouwen te steken. Dit echtpaar verdient het om samen de eer te krijgen als “SV Mulier Vrijwilligers van de Maand” Januari!

Wie zijn jullie? (leeftijd, namen, woonplaats)
Jan de Jong (66 jaar) en Hieke de Jong (64 jaar), woonachtig te Witmarsum.

Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Jan is gepensioneerd en Hieke bijna gepensioneerd; verder is Jan koster in de Koepelkerk en vrijwilliger bij Mulier bij de Terreinen en Opstallen;
Hieke zit in organisaties als bestuurslid, zoals het koor, oecumenisch overleg, Koepelconcerten, en de kantinecommissie van Mulier. Beide passen we twee dagen per week op de kleinkinderen.

Wat zijn jullie hobby’s?

Jan: knutselen, dingen repareren, jeu de boule, wandelen en fietsen;
Hieke: zingen, lezen, fietsen.

Voetballen jullie zelf, of hebben jullie gevoetbald?

Hoe lang en op wat voor manieren zijn jullie bij de vereniging betrokken?
Hieke is wasvrouw geweest, 10 jaar bestuurslid ( secretaris), nu actief in de kantine commissie en coördineert het schoonmaken van het MFC. Jan helpt al heel wat jaartjes in de kantine achter de bar op donderdagavond en zit in de T en O. commissie. Beide ook supporter natuurlijk. O ja, we schenken ook koffie in de rust van de thuiswedstrijden van het eerste.

Wat doen jullie als vrijwilliger? (functie, taken, hoe vaak)
Hieke maakt samen met 2 anderen een keer in de maand het complex schoon; ze houdt de voorraad bij van de kantine en staat zo nu en dan (vooral door de weeks) achter de bar. Jan onderhoudt het kunstveld, repareert dingen en helpt vaak achter de bar. We zijn minstens twee keer per week wel in en rond het complex bezig.

Waarom halen jullie hier voldoening uit?
We zijn lekker bezig ; vooral als alles bij Mulier goed reilt en zeilt geeft dat een goed gevoel. Helemaal als je zo nu en dan een complimentje krijgt.

Zijn er dingen die kunnen verbeteren bij de club?
Het aantal vrijwilligers vergrijst en het is moeilijk om nieuwe erbij te krijgen; dat zou door de jongeren meer beseft moeten worden. Dus “Jongerein” meldt je aan als vrijwilliger!

Wat vinden jullie het leukst aan SV Mulier?
De sfeer binnen de club.

Wat doen jullie, en waar staat de vereniging over tien jaar in 2028?
Wij zitten dan misschien in een verzorgingstehuis. Als we nog wat mobiel zijn, komen we vast nog wel eens bij een wedstrijd. We denken niet dat we dan nog iets voor de club doen, misschien nog koffie schenken in de rust van het eerste. We hopen dat Mulier dan weer in de derde klasse voetbalt en dat de vereniging nog steeds groeiende is, met genoeg vrijwilligers.