Vrijwilliger van de maand maart: Jacobus Jorna!

Wie ben je? (Leeftijd, naam, woonplaats)
Ik ben  Jacobus (Kobus) Jorna. Mijn leeftijd is 71 jaar en woon in Witmarsum

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik ben AOW er, maar ik zit nooit stil. Er is om huis altijd wel wat te doen. Binnenkort moet er buitenom weer geschilderd worden. Verder is er op en bij het sportveld ook vaak wat te doen. Dan help ik de mannen van TenO wel.

Wat zijn je hobby’s?
Mijn hobby’s zijn tuinieren en in de winterperiode ben ik bij de kaartclub Elk Wat Wils. Verder mag ik graag wat om prutsen. Nieuwe dingen maken.

Voetbal je zelf, of heb je gevoetbald?
Vroeger toen ik nog thuis was voetbalden we in de zomer elke avond. Er was bij ons geen voetbalvereniging. Ik stond toen ook vaak in de goal. Later werd WWS opgericht. Daar heb ik nooit gevoetbald. Ik was toen al scheidsrechter bij de FVB.

Hoe lang en op wat voor manieren ben je bij de vereniging betrokken?
Sinds 1971 ben ik bij de vereniging betrokken. Als leider van de b junioren. Later heb ik deze jongens ook nog getraind. Door mijn werk was het wel eens lastig om er elke zaterdag bij te zijn. Toen ben ik al vrij gauw door Germ Yedema gevraagd om in het bestuur te komen. Later ben ik ook nog  voorzitter geworden. Mijn bestuursperiode heeft 23 jaar geduurd Daarna kwam de sponsorcommissie. Ik weet niet meer in welk jaar, maar  zit er nog steeds in. Tijdens mij bestuursperiode ben ik ook nog een paar jaar leider van Mulier 2 geweest. Verder is er  bij de vereniging vaak wel wat te doen. Ook tijdens de bouw van het sportcomplex waren we altijd aanwezig met meerdere vrijwilligers. Soms moeten ze wel eens extra vrijwilligers gebruiken zoals met het jubileum. Met een ploegje zijn wij overdag wel thuis en dan kan je mooi helpen. Het is dan ook altijd gezellig. Moet er wat gedaan worden, dan worden wij vaak als eersten gevraagd, omdat je toch thuis bent.

Wat doe je als vrijwilliger? (Functie, taken, hoe vaak)
Mijn functie als vrijwilliger is nu de sponsorcommissie. Hier zitten we nu met 4 personen in. Ieder heeft zijn eigen taak. Het meeste werk is als Mulier 1 thuis moet spelen. Dan zorg ik dat de raambiljetten in het dorp worden opgehangen en tijdens de wedstrijd verzorg ik met Bea Sprik de verloting. Voor die tijd heb ik al gezorgd dat er prijzen zijn. Verder verzorg ik met Henk Bergsma de reclame borden. Ook nieuwe borden worden door ons geplaatst.
Wanneer de slotavond er is zorg ik dat de BBQ aangezet worden en dat ze heet blijven.  Dit is prachtig werk

Waarom haal je hier voldoening uit?
Zo met elkaar ben je bezig om de vereniging in stand te houden. Zonder vrijwilligers kan een vereniging niet bestaan. Er moeten in de toekomst wel nieuwe vrijwilligers bijkomen, want er is een groepje wat wel ouder word.

Zijn er dingen die kunnen verbeteren bij de club?
Wat er kan verbeteren is dat spelers uit de lagere elftallen niet zo massaal afzeggen om te voetballen.

Wat vind je het leukst aan SV Mulier?
Het leukste aan s.v. Mulier is dat we vaak als team werken en de nazit zaterdags na het voetbal.

4 april 2018 svmulier Club No Comments