Vrijwilliger van de maand: Johan Hofstra!

Wie ben je? (leeftijd, naam, woonplaats)
Johan Hofstra, 46 jaar. Ik woon in Witmarsum.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik werk bij de gemeente Súdwest-Fryslân bij team Belastingen.

Wat zijn je hobby’s?
Uiteraard voetbal, hardlopen en ik luister graag naar muziek.

Voetbal je zelf, of heb je gevoetbald?
Ik speel al sinds de jeugd bij Mulier en nu nog bij de 35+.

Hoe lang en op wat voor manieren ben je bij de vereniging betrokken?
Pfff, naast als voetballer van SV Mulier ben ik volgens mij al vrij snel als leider van een jeugdteam gestart als vrijwilliger. Ik denk dat ik 17 was. Daarna ben ik trainer geworden en ben ik in de jeugdcommissie gekomen.

Wat doe je als vrijwilliger? (functie, taken, hoe vaak)
Ik zit in de jeugdcommissie van SV Mulier en ik train op maandag de MO15 en de JO11-2. Op woensdag train ik, samen met nog een aantal trainers de jongste jeugd.

Waarom haal je hier voldoening uit?
Vooral het training geven vind ik erg leuk om te doen. De jeugd het voetbalspelletje bijbrengen. Bij de één kost dit wat meer tijd dan de ander. Daarnaast moet je elke speler weer anders benaderen. Individueel spelers beter maken, maar vooral als team beter worden. Het mooiste is dat je op zaterdag kan terugzien waarop getraind is. Ook belangrijk is de jeugd mee te geven dat ze respect voor de vrijwilligers, medespelers, scheidsrechter en tegenstander moeten hebben. Ook de ouders hebben hier natuurlijk een belangrijke rol in.

Zijn er dingen die kunnen verbeteren bij de club?
Je moet altijd op zoek gaan naar punten die je kan verbeteren binnen de club. Hier moet elke commissie binnen SV Mulier aan blijven werken.
Hoe lastig het ook is, de spelers (zowel jeugd als senioren) moeten zich bewust zijn dat er heel veel vrijwilligers voor hun bezig zijn om te zorgen dat er gevoetbald kan worden. Om als team en als speler beter te worden is het trainen zo belangrijk! 2x in de week en een wedstrijd op zaterdag moet dan toch geen probleem zijn. De training is de basis voor een goed resultaat op zaterdag.

Wat vind je het leukst aan SV Mulier?
Om samen met alle vrijwilligers binnen de club bij te dragen aan een levendige vereniging waar alle leden met plezier naar toe gaan.
Daarnaast zorgen voor een stukje gastvrijheid naar onze gasten toe en de leden meegeven dat ze met respect met elkaar, naar de scheidsrechter en de tegenstanders om moeten gaan. Het mooiste is dan dat je van mensen buiten de club te horen krijgt dat SV Mulier het goed voor elkaar heeft.

Wat doe jij, en waar staat de vereniging over tien jaar in 2028?
Eerlijk gezegd denk ik dat ik nog steeds trainer ben en misschien ook wel leider. Ik hoop dat we over 10 jaar een vereniging hebben met veel (jeugd) leden en waar het eerste elftal weer een plekje heeft veroverd in de 3e klasse. Waar tegenstanders gastvrij worden ontvangen, maar wel met knikkende knieën naar Witmarsum komen.

4 mei 2018 svmulier Jeugd No Comments