Voorbeschouwing Arum-Mulier

Vanmiddag de wedstrijd waar we met zijn allen stiekem toch al een aantal weken naar vooruit kijken: de derby Arum-Mulier.

Deze wedstrijd is de laatste jaren opvallend vaak geëindigd in een gelijkspel. Dat gebeurde ook eerder dit seizoen toen het 2-2 werd in Witmarsum. De laatste overwinning van Mulier op Arum dateert alweer van het seizoen 2017-2018. Het wordt dus wel eens tijd voor een zege van Mulier. En vanmiddag zou daar best wel eens het ideale moment voor kunnen zijn.

Mulier is namelijk in goede vorm pakte 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden. Arum daarentegen verloor drie keer op rij. Dat gebeurde echter wel tegen de top 3 van de competitie dus om te spreken van een algehele malaise bij de thuisploeg gaat wat te ver.

Arum wil graag de nacompetitie bereiken en daarvoor zal dan de derde periode, die vandaag van start gaat, gewonnen moeten worden. Bij Mulier zijn de verwachtingen vooralsnog wat realistischer: een plek in het linkerrijtje zou al heel wat zijn.

De Leeuwarder Courant rekent op een zege van Arum. Maar ja, die mensen hebben het wel vaker bij het verkeerde eind…

Feit is dat Mulier bij een overwinning Arum voorbij kan steken op de ranglijst en dat hadden we bij het ingaan van de winterstop toch echt niet gedacht.

Het zonnetje komt er vanmiddag bij en bovendien heeft Voetbalvereniging Arum gezorgd voor een mooie entourage met een afterparty met live muziek. Topsfeer verzekerd dus!

De aftrap is om 14:45 en alle steun is welkom.
16 maart 2024 svmulier Mulier 1 No Comments