Verslagen van Mulier 2 tegen Makkum en SDS

Vandaag 2 verslagen in 1
Makkum 3,5 – Mulier
Mulier – SDS

Al wou ik niet als een notoire chagrijn als Johan Derksen of Valentijn Driesen klinken, begin ik me steeds meer in te leven in de mannen. 2 kansloos verloren potjes zorgt ervoor dat er een kritische noot moet worden aangeslagen. Koppen moeten rollen. Met Jaap 2 weken op vakantie had Sybren deze potjes de leiding. Om de vergelijking van Valentijn aan te houden is Sybren ten Hag en Jaap Schreuder. Als duo geweldig maar alleen is het gewoon te weinig. Al kan ten Hag het tegendeel bewijzen lukt dat Sybren tot dusver nog niet.

We gaan eerst terug in de tijd naar de wedstrijd tegen Makkum. De Makkummers hadden het dun door de broek nadat Mulier in de beker knap gelijk had gespeeld tegen het 3e. Het 3e van Makkum speelde namelijk hoger dan Mulier. Tot ieders verrassing stond nu ook het halve derde in het veld, nou ja het is maar wat je een veld wil noemen. Dit riekt naar competitievervalsing maar goed de KNVB start naar verluid een onderzoek.

De wedstrijd zelf was niet om over naar huis te schrijven en het leek dat de 11 van mulier voor het eerst kicksen aan hadden. Met als hoogtepunt Sybren die trampolines op zijn schoenen had gemonteerd. De eerste helft was tot ieders verrassing nog het lichtpuntje na een geweldige vrije trap van Pieter (de enige bal die goed geraakt werd) ging Mulier rusten met 0-1. De tweede helft werd Mulier echter aan alle kanten voorbij gespeeld wat resulteerde in een pak slaag van jewelste. Uiteindelijke uitslag met pijn in het hart 4-1.

Dit moest dus beter tegen SDS thuis in het zonnige Witmarsum. Jaap was terug maar had de leiding nog niet overgenomen niet wetende van de blamage van vorige week. Met talenten uit de A’s Redmer, Jonah en Jesse erbij om het team een extra boost te geven werd afgetrapt op het synthetisch gras. Al snel bleek dat ook hier Mulier geen potten kon breken individuele fouten bracht SDS in een zetel. Ik noem geen namen Lars. Alhoewel de gasten de buitenkansjes fabulous af maakten. De ruststand was 0-3 waardoor de thee een bitter smaakje had. Tijd om te wisselen de A-junioren moesten zorgen voor het omslag punt.

De tweede helft startte mulier een stuk beter ook omdat Jaap zich eindelijk met zijn team ging bemoeien en uit de vakantiemodus was gestapt. Er werden een paar mooie aanvallen opgezet met de 1-3 als gevolg. Een goede voorzet van Jonah werd binnen gevolleerd door het enige lichtpuntje in de twee wedstrijden Joey. Dit is uit volledig objectief oogpunt. Kansen op de 2-3 en zelfs de 3-3 waren er voor Mulier alleen wou de bal er niet in. Uiteindelijk kregen de mannen alsnog het deksel op de neus waardoor de uiteindelijk uitslag 1-5 op het scorebord kwam te staan.

Conclusie dit moet beter anders gaan er koppen rollen! Spelers lieten na de tijd blijken dat ze niet achter de visie van de coach stonden. Er vielen zelfs woorden als tactisch onbenul. Het is moeilijk te zeggen of dit nog goed komt maar zeker is dat er harde woorden gaan vallen de komende week.

#dramaweek #Mulier3 #hetbierwaswellekker #Jaaplaatteamindesteek #teamlaatteamindesteek #moetbeter #tijdvoortrainingskamp #feestjevangeert #wemissenMax

7 oktober 2019 svmulier Mulier 2 No Comments