Verslag van de wedstrijd Franeker JO9-3 – Mulier JO9-1

Afgelopen zaterdag moesten wij naar Franeker om te voetballen tegen Franeker JO9-3. Het weer was best wel weer fris en herfstachtig, maar dat mocht de pret niet drukken. Wij startten vandaag met ons eigen team, wat compleet was: Jens, Dylan, Watze – Anne, Simme, Douwe, Durk – Pieter en Koen.

Franeker had het vizier wel op scherp staan deze ochtend, zij scoorden gemakkelijk: in de eerste helft troffen ze 4 keer het doel. Want er bleken 2 spelers wel behoorlijk rap te zijn en een goed schot te hebben (en dus met scherp te schieten). Gelukkig maakte Jens in de eerste helft een doelpunt, een mooi bekeken schot plofte achter de keeper van Franeker, 4-1.

Zoals gezegd was Franeker bij de les met counterdoelpunten, maar wij speelden goed voetbal! Er werd vrijgelopen, gekeken en gepast, maar dit leverde helaas weinig goals op. Een scrimmage voor de goal kwam tegen een speler van Franeker en via hem rolde de bal in het doel: 4-2.

Na de rust ging Watze – Anne voetballen en keepte Douwe. We startten wederom goed en dit leverde een mooie kans op om te scoren, want Dylan werd ‘pootje-gehaakt’ voor het doel van Franeker: dus strafschop!  Dylan schoot hem keurig binnen: 4-3. Wij kregen weer een kans doordat Watze – Anne voorbij de verdedigers liep en zo met een mooie schuiver de 4-4 liet aantekenen.

Nu zou je kunnen denken dat we in de “winning mood” zouden komen, maar helaas was de energie na de 4-4 helemaal op. Franeker had die energie zo te zien nog wel en maakte daar goed gebruik van: binnen no time kregen we nog 3 goals tegen. Jongens, goed gevoetbald, op naar de volgende wedstrijd!  Ga zo door.

Van jullie leiders, Jan-Peter en René

8 november 2017 svmulier Jeugd No Comments