Verslag Ternaard – Mulier

Gister nam Mulier het op in en tegen Ternaard. Het werd een wedstrijd vol strijd en passie, waarbij de scheidsrechters soms ogen tekort kwam. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 2-1 nederlaag ondanks de vele kansen voor Mulier. De nederlaag was dan ook onterecht, omdat Mulier twee helften lang de baas was over de koploper. Het verschil tussen Ternaard en Mulier is echter de kwaliteit voorin; Mulier heeft namelijk veel te veel kansen nodig om tot scoren te komen, Ternaard had aan anderhalve kans genoeg voor twee goals. Volgende week speelt Mulier thuis tegen Beetgum; opnieuw een belangrijke wedstrijd voor Mulier. Het wordt aanhaken of afhaken… Tot volgende week!

Verslag van de wedstrijd afkomstig van de website van VV Ternaard:

Ternaard ontving zaterdagmiddag op haar eigen sportcomplex het op de 5e plaats staande Mulier uit Witmarsum. Voor beide ploegen de eerste maal dat men in competitieverband tegen over elkaar stonden. Na de goede prestatie vorige week tegen het altijd lastige Ouwe Syl, was men gewaarschuwd deze middag om Mulier niet te onderschatten, en scherp te blijven. Het was gesproken tegen dovemansoren, want het was Mulier dat zaterdagmiddag de bovenliggende partij was en Ternaard zeker niet mocht klagen dat het met de drie punten van het veld af ging, maar deze middag totaal niet in de wedstrijd zat.
Het was pupil van de week Naima Folbert die even voor half drie de wedstrijdbal aangeboden door BEHANG EN SCHILDERSBERDRIJF JAN DE VRIES, aanbood aan scheidsrechter Rozema uit Ferwerd die hierna voor de eerste helft floot op het vernieuwde hoofdveld en Mulier mocht aftrappen dat gelijk de aanval zocht en Ternaard vast zette op eigen helft. Dat leidde in de 2e min. gelijk al tot een prima kans als Mulier speler Marc Burger over links prima op kwam en daarna naar binnen kwam en kon uithalen, maar keeper Anne Hellinga stopte prima de inzet van Marc Burger. Ternaard was gelijk gewaarschuwd en het was Mulier dat de wedstrijd dicteerde en met prima aanvallen het Ternaard lastig maakte. Maar in de 14e min. was het Ternaard dat er goed uit kwam als Roel Hoekstra de bal diep speelde op Danny Post die prima over rechts door ging en daarna bij de achterlijn de bal voor bracht, maar het was de keeper van Mulier die prima de bal onderschepte. Hierna werd Roel Hoekstra onderuit gelopen en kreeg Mulier speler geel van scheidsrechter Rozema. Echter Ternaard kon maar niet in haar eigen spel komen wat de verdienste ook was van Mulier dat veel feller en scherper was deze middag dan Ternaard dat zeker niet klagen mocht in de 26e min. als Mulier een hoekschop mocht nemen op rechts die scherp werd ingebracht waarop Jacob van der Veen de bal op de arm kreeg en daarna de bal kon wegwerken. Iedereen van Mulier claimde een strafschop, maar scheidsrechter Rozema liet doorspelen en Ternaard een aanval kon opzetten en uit het niets in de 30e min. op voorsprong kwam als Johannes Dijkstra voor het Mulier doel eerst de bal miste en daarna de bal onderkant lat schoot en in de rebound als nog de bal in het Mulier doel schoot en zo Ternaard op 1 – 0 bracht. Hierna kreeg ook Jan Pieter Prins geel wegens het vloeren van zijn tegenstander op slag van rust en Ternaard daarna met een 1 – 0 voorsprong de kleedkamer op zocht.
Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat in de 2e helft toch meer lef moest tonen en scherper aan de wedstrijd moest beginnen. Maar het was wederom Mulier dat veel dreigender was en Ternaard moest toezien hoe in de 55e min. Marc Burger er alleen van door kon gaan en daarna beheerst met een hard en droog schot keeper Anne Hellinga passeerde en zo Mulier verdiend op 1 – 1 bracht. Het had in de 61e min. nog veel erger kunnen worden als Mulier speler Folner de Boer zomaar vier spelers van Ternaard uitspeelde en mocht uithalen, maar zijn inzet belandde in de handen van keeper Anne Hellinga. Maar in de 65e min. was het toch weer Ternaard dat verrassend op voorsprong kwam als Jacob van der Veen op rechts werd aangespeeld en daarna bij de achterlijn de bal scherp voor bracht op de inkomende Johannes Dijkstra die prachtig uithaalde en Ternaard op 2 – 1 bracht. Zo moest hierna in de 69e min. de licht geblesseerde Roel Hoekstra naar de kant en bracht trainer Kootstra Andries Vlasman voor hem in het veld, en werd Jan Pieter Prins nu laatste man. Het was echter Mulier dat kansen kreeg en Ternaard zeker niet mocht klagen dat het niet één of twee treffers tegen kreeg. De druk werd steeds groter en kreeg Mulier nog een paar hele grote kansen, maar goed keeperswerk van keeper Anne Hellinga, en met de slechte afwerking van de voorhoede van Mulier, kon Ternaard stand houden, en was het blij dat na 90e min. voetbal hierna scheidsrechter Rozema voor het laatst floot. Zo behaalde Ternaard een zeer zwaar bevochten overwinning op Mulier dat gezien de wedstrijd zeker een punt had verdiend. Volgende week wacht voor Ternaard de uitwedstrijd tegen Tzummarum.

2 december 2018 svmulier Mulier 1 No Comments