Uitslagen seniorenteams 28 september

Mulier 1 kende een prima middag in de thuiswedstrijd tegen Lions ’66 uit Leeuwarden. Voorafgaand aan de wedstrijd waren de verwachtingen niet zo hoog gespannen want er waren nogal wat geblesseerden. Maar dankzij twee goals van Johan van Abbema en eentje van Roland Burger wist het eerste de eerste punten van het seizoen binnen te harken. Dat smaakt naar meer!

Het tweede kende vorig weekend een geweldige start met een eenvoudige overwinning op Tzummarum. Nu ging het echter faliekant mis tegen aartsrivaal Makkum. Het gemis van hoofdcoach Jaap Koopmans was duidelijk zichtbaar. De spelers liepen stuurloos rond op het veld en hadden geen antwoord op het sterke spel van de Makkumers.

De vrouwen moesten het in een uitwedstrijd opnemen in Grou tegen het plaatselijke GAVC. Weer een sterke tegenstander. Het werd uiteindelijk 7-0 voor de thuisploeg, een uitslag die wat geflatteerd was, want grote delen van de wedstrijd werd er goed partij geboden. De tegengoals werden echter te makkelijk weggeven. Het vertrouwen in eigen kunnen is echter nog niet wat het zijn moet waardoor er met een te afwachtende houding wordt gevoetbald. Totaal onnodig en dus is er genoeg werk aan de winkel. Gelukkig werd de derde helft in een klinkende zege omgezet.

Voor alle uitslagen, ook van de jeugd, kunt u hier kijken.