Tweede overwinning op rij voor Vrouwen 1

Inmiddels hebben de vrouwen van Mulier er 4 wedstrijden opzitten. De eerste twee wedstrijden werden gespeeld tegen SC Bolsward VR2. De eerste wedstrijd betrof een oefenwedstrijd, de tweede een bekerwedstrijd. Dit was een tegenstander die veel te sterk was en waar beide keren ruim van verloren werd.

Woensdag 14 september speelden de dames de tweede bekerwedstrijd op bezoek bij Scharnegoutum. Een tegenstander die vorig jaar ook bij Mulier in de competitie zat. Er werd toen 1 keer verloren en 1 keer gewonnen van de Scharnegoutummers. Ook nu werd eht weer een spannende pot waar Mulier als sterkste uitkwam. het werd uiteindelijk 1-3. Nieuwe aanwinst Femke Terpstra maakte alle drie de goals voor Mulier. Een leuke opsteker voor de dames!

Zaterdag 17 september moesten de vrouwen weer aan de bak. Er werd afgereisd naar Sneek waar Waterpoort Boys de opponent was. Ook deze ploeg was Mulier vorig jaar tegengekomen en beide ontmoetingen werden toen gewonnen door de Snekers. Mulier begon niet best en stond meteen al met 1-0 achter. Dat werd echter gauw hersteld en met goed positiespel en veel druk op de opbouw van Waterpoort Boys werd er met 1-3 gerust. Alle drie de goals werden gemaakt door Femke Terpstra. Na de thee leek het nog even spannend te worden maar na de goed uitgespeelde 1-4 van Lysbeth Sterkenburgh was het wel gespeeld. Sanne Roffel maakte er nog 1-5 van en met deze uitstekende overwinning op zak keerden de dames terug naar Witmarsum.

Vooral het spel van de laatste wedstrijd belooft veel goeds voor de competitie. De eerste tegenstander daarin is FC Harlingen, een ploeg die het vorig jaar goed deed. Deze wedstrijd wordt op 24 september om 13:00 uur gespeeld in Witmarsum en alle publiek is welkom.

Ontdek meer van SV Mulier

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.