Tweede overwinning voor de dames van Mulier!

Na het doordeweekse verlies, kwam zaterdag FFS op bezoek. Een lastige ploeg waarvan we de uitwedstrijd met 6-0 hadden verloren. We hadden dus wel wat recht te zetten.
Voor vandaag hadden we zelf 10 dames beschikbaar dus de hulp van Marianne, Djenne en Sandra werd ingeroepen. Zo konden we met 13 dames aan de wedstrijd beginnen. De begeleiding was in handen van George Huisman, onze interim-coach voor vandaag. En natuurlijk was Sipke ook weer van de partij vandaag om te vlaggen en te coachen.

Om 10.45 uur startte Mulier met de aftrap. Gelijk werd er een goede aanval opgezet wat zorgde voor gevaar voor de goal van FFS. De eerste corner die we kregen ging er niet in. Maar we kregen een herkansing en die werd mooi door Ester in de goal geschoten. Binnen 5 minuten stonden we dus al 1-0 voor. En ook de eerst volgende aanval was direct raak. Een mooie actie van Marianne op de linker flank zorgde ervoor dat ze alle tijd had om een goede voorzet op Ester te geven. Die kon de bal met de buitenkant van de voet mooi langs de keeper tikken.Even waren we bang dat de goal zou worden afgekeurd vanwege buitenspel, maar de grensrechter vlagde niet, en dus een geldig doelpunt. Ineens was het 2-0 voor Mulier.
En ook de 3-0 viel vervolgens snel. Opnieuw was het Marianne die met een mooie actie vrij richting de goal kon lopen. Maar dit keer besloot ze geen voorzet te geven maar zelf te schieten. Een mooi balletje vlak langs de paal waar de keeper niet bij kon. Na de 3-0 begon FFS wat beter te voetballen en wat meer druk te zetten. Hierdoor kregen we het wat lastiger en lieten hun meer voetballen. Hierdoor kwam FFS beter in het spel wat uiteindelijk ook zorgde voor de 3-1. Een lange bal van achteren kwam mooi in de voeten van de spits van FFS. Met een goede kapbeweging kwam ze vrij en kon alleen op de goal af. In eerste instantie kon Dina nog redding brengen maar bij de rebound was ze kansloos. Daarna pakte Mulier het initiatief terug en werden er weer wat kansen gecreëerd waarvan er nog een werd benut. Een dieptepass vanuit het middenveld werd door Djenne opgepikt. Ze kon zo alleen door op de keeper af die ze vervolgens kansloos liet. Dit betekende de 4-1, wat ook de ruststand was. Een terechte en verdiende tussenstand.

In de rust genoten van een bakje thee en alles weer op scherp gezet. Er moest natuurlijk nog een tweede helft gespeeld worden. Door de 4-1 tussenstand kon je verwachten dat FFS er na de rust gelijk druk op ging zetten en op de aanval ging spelen. Nadat de aftrap was genomen werd dit ook gelijk duidelijk. Ze hadden een speelster vanuit de verdediging doorgeschoven naar voren. Hierdoor stond er voorin een extra aanvaller. Daarnaast wisselden ze steeds goed van positie. Met deze veranderingen hadden we behoorlijk moeite. Het was lastig verdedigen en er stonden geregeld mensen van FFS vrij. En dus moesten ook af en toe onze aanvallers mee helpen verdedigen. Mede hierdoor hebben we de tweede helft weinig kansen gehad maar ook weinig kansen weggegeven. Uiteindelijk wist FFS nog een keer te scoren door een benutte strafschop. Een mislukt schot kwam, in het strafschopgebied, tegen een hand aan. Scheidsrechter, J.P. Bergsma, kon dus niks anders doen dan een penalty aan FFS te geven. De benutte penalty zorgde uiteindelijk voor een einduitslag van 4-2. Dit betekende de tweede overwinning van het seizoen voor de Dames van Mulier.

Bij deze willen we nog graag Marianne, Djenne en Sandra bedanken dat ze ons zijn komen versterken. En ook George Huisman dat hij ons wou helpen als interim-coach.  Volgende week de uitwedstrijd tegen Bolsward. Hopelijk kunnen we dan weer 3 punten pakken zodat we eindelijk van die muur in de kantine afkomen.

24 april 2017 svmulier Bestuur No Comments