Terugblik zaterdag 7 maart: wisselend succes senioren Mulier

Zaterdag 7 maart was er een volledig programma voor de senioren van Mulier: het eerste speelde uit bij Marrum en het tweede en de vrouwen speelden een thuiswedstrijd tegen respectievelijk Makkum en GAVC.

Mulier 1 kon bij winst op directe concurrent Marrum doorstomen naar de derde plaats. Helaas kwamen de mannen van René Anema niet verder dan een gelijkspel. Klik hier voor een uitgereid verslag.

Mulier 2 had daarentegen geen enkel probleem met Makkum 4. Al vroeg zette Thomas Sprik de thuisploeg na een mooie aanval op voorsprong. Met verzorgd voetbal wisten de mannen de score uit te bouwen naar 6-0. Opvallend was het optreden van Max Alen die liet zien het voetballen niet verleerd te zijn en zijn rentree opluisterde met een doelpunt.

De vrouwen van Mulier mochten op het kunstgrasveld aantreden tegen GAVC. Deze ploeg is één van de sterkste teams uit de competitie maar met de juiste organisatie en strijdwijze zijn de dames in staat om leuk mee te voetballen en weinig weg te geven. Helaas werd er een aantal keer matig verdedigd en keek Mulier  al vrij snel tegen een 5-0 achterstand aan. In de tweede helft verweerden de dames zich goed, maar kans op een goed resultaat was er uiteraard niet meer.

Komende zaterdag 14 maart speelt het eerste de thuiswedstrijd tegen laagvlieger Holwerd, gaat Mulier 2 op bezoek bij koploper SDS 5 en mogen de vrouwen richting Oudega om het daar op te nemen tegen de plaatselijke trots.