Tactiek van coach Jaap levert resultaat op bij Mulier 2

Na een welverdiende winterstop is Mulier weer begonnen aan de competitie. Oowja al 4 wedstrijden onderweg. Doordat Jaap de pers weigerde de eerste 3 wedstrijden was het onmogelijk hier verslagen van te maken. Echter na de goede resultaten zoekt Jaap met zijn team de spotlights weer op. 1 misstap tegen SDS maar verder de nodige punten gepakt met oogstrelend voetbal. Koploper QVC 3 2-2, sleat uit 1-4 winst.

Dit weekend werd er gespeeld tegen Heeg. Eenmaal aangekomen op het complex kwam het met bakken uit de hemel. De kou, de regen, het veld een modderpoel waar alleen Pieter en Jan zich op thuis leken te voelen maakte het dat de mannen er niet zoveel zin in hadden. Er was 1 uitzondering geboren bikkel en militair Lars leek het weinig te deren. Nadat de mannen van Mulier het duidelijk probeerde te maken dat er op dit veld niet gespeeld kon worden besloot de scheids (die met een zware van Nelle op de lip aan kwam lopen) “voetballen mietjes”. Alle elementen aanwezig voor een potje in de kelderklasse.

Beginnen, beide ploegen hadden last van het veld wat zorgde voor een slordige beginfase. Mulier wist in de beginfase een paar keer semi-gevaarlijk te worden wat resulteerde in een corner. De corners worden getrapt door Siepel die met zijn fluwelen techniek de bal zo curved dat het altijd voor gevaar zorgt. Zo nu dit keer ook de bal valt voor de voeten van de opgeleefde Thomas (5 goals 2 wedstrijden) die zich niet bedenkt en hard afdrukt (0-1). Lekker begin.

Helaas was dit van korte duur door een gebrek een scherpte was het al snel weer gelijkgetrokken door Heeg. De wedstrijd MODDERDE aan. Kansen over en weer waarna kapitein Harrisz inschuift als een echte libero. Na een geweldige steek van Joey denderd Harry de 16 in en er was 1 manier om hem af te stoppen…. Overtreding, penal en met Thomas achter de bal liepen de andere 10 alweer naar eigen helft, zekerheidje goal terug aan de leiding 1-2.

Bakkie thee, de nodige tactische aanpassingen en beginnen aan de tweede helft. De mannen zaten op dit moment al onder de modder. Ze zagen eruit als je vroeger met polstokken dacht de net te grote sloot wel kon halen, maar onder de blauwe drek en een stukje minder zelfvertrouwen de wal weer op klauterde. Het zelfvertrouwen was er echter nog wel. Dit lieten Lars en Sybren zien die met zijn tweeën voor de keeper van de tegenstander de bal nog even dachten over te tikken, 1 keer te vaak buitenspel… Mooi dom. Lars maakte dit echter snel goed met een geweldige assist op Thomas die vrijkwam na een mooi loopactie van Siepel. De goede aanname maakt het een koud kunstje ook deze af te maken (1-3 hatrick onzuiver).

Nu attentie voor Hindrik, “das Phantom” had zich nog niet een moment laten zien waar die pardoes met een geweldige sleep de verdediging passeert geschrokken van zijn eigen actie wist hij met de punt van de schoen de bal nog net te beroeren waardoor die achter de keeper hobbelde (1-4). Pieter beloonde zijn geweldige optreden ook nog met een goal onhoudbaar voor Keemon (2-4). Het werd echter niet meer spannend en na een vlammend schot van de rode loper Bart reageerde Siepel alert die in de rebound ook zijn doelpuntje mee pikte. Door deze overwinning veroverd Mulier de 3e plek wat kans geeft op.. helemaal niks maar het is een mooi plekje. Nog een shout out naar Wies die de outfits moet wassen, sterkte Wies en bedankt!…

#mulier3 #tientsiesiiiik #isjaaptebehouden #geefdiemaneenstandbeeld#hatrick #pietertjewisselen

11 maart 2019 svmulier Mulier 2 No Comments