Sportcomplex vanaf 17:00 dicht, geen trainingen

Het kabinet heeft in de persconferentie van vrijdag 26 november wederom maatregelen aangekondigd tegen verdere verspreiding van Covid-19.

De komende drie weken moeten sportaccommodaties tussen 17.00 uur en 05.00 uur dicht zijn. Een harde klap dus weer voor het voetbal, want dit betekent effectief dat trainen voor alle teams onmogelijk is geworden.

De volgende regels zijn vanaf zondag 28 november van toepassing:

• Na 17.00 uur moeten de sportaccommodaties dicht zijn.
  • Publiek is helaas niet welkom. Hierbij geldt een uitzondering voor alle personen die functioneel noodzakelijk zijn voor de wedstrijden, zoals scheidsrechters, trainer, leiders,, overige vrijwilligers en rij-ouders.
  • In de kantine en de kleedkamer is een CTB voor alle personen van 18 jaar en ouder verplicht.
  • Vaste zitplaatsen zijn verplicht in de kantine.
  • De kantine moet vanaf 17.00 uur dicht.
  • Georganiseerd buiten sporten na 17.00 uur (wedstrijd of training) is toegestaan met maximaal 4 personen en op 1,5 meter afstand. Ter verduidelijking: dit mag dus niet plaatsvinden op de sportaccommodatie zelf.

Deze maatregelen van het kabinet gelden voor 3 weken en gelden in ieder geval tot 19 december 2021. Op dinsdag 14 december wordt de situatie opnieuw beoordeeld.

Het is logisch dat deze nieuwe overheidsmaatregelen veel vragen oproepen. Er wordt hard gewerkt aan het verduidelijken van alle maatregelen. Het bestuur van Mulier zal de komende dagen gebruiken om in kaart te brengen wat deze maatregelen voor de praktijk betekenen en kijken wat er nog wel mogelijk is.

De KNVB neemt zo snel mogelijk een besluit over de voortgang van de competities en informeert vervolgens alle clubs.

Het bestuur van SV Mulier