Sportcomplex Oranje gekleurd op het Oranjefestival

Voor de tweede keer organiseerde SV Mulier het Oranjefestival. Het Oranjefestival is door de KNVB in het leven geroepen om jeugdleden te werven.

Afgelopen woensdag was het weer zover. Het sportcomplex was één en al Oranje gekleurd. De jeugd van 5 tot en met 9 jaar mocht vanaf 9 uur starten. Vanaf 10.30 uur mocht de jeugd van 10 tot en met 12 het veld betreden De bedoeling is natuurlijk iedereen een leuke voetbaldag te verzorgen, maar natuurlijk ook ledenwerving. Dit betekende dat onze leden een vriend of vriendinnetje mee mochten nemen die niet op voetballen zaten.  In totaal waren er rond de 50 deelnemers, waarvan best wel een aantal niet-leden. Gezien de vakantie een prima deelnemersveld.

De niet-leden konden we kennis maken met voetbal door verschillende leuke oefeningen te gaan doen. Bij elke oefening stond een jeugdtrainer of jeugdspeler. Aangezien een aantal jeugdtrainers aan het werk waren konden we gelukkig een beroep doen op veel jeugdspelers van JO17 en het 1e en 2e. De oefeningen die iedereen kon doen waren: jeu de balles, partijvorm, gatendoek, precisieschieten, loopoefeningen met afwerken en penaltyschieten. Het penaltyschieten was pittig aangezien er een prima keeper aanwezig was. De keeper van het 1e elftal, Keimpe Dijkstra, was namelijk bereid om deze ochtend in de goal te staan.

Ook was onze mascotte deze ochtend weer aanwezig om alle spelers aan te moedigen, te motiveren of zelfs mee te doen bij de voetbaloefeningen.

Wat ons betreft was de ochtend weer geslaagd. Het weer was top, de jeugd was enthousiast en er werd door onze jeugdleden goed samengewerkt met de niet-leden om het zo leuk mogelijk te maken. We hopen dan ook dat iedereen maar zeker ook onze niet-leden een leuke voetbalochtend hebben bezorgd.

Als er niet-leden zijn die na het Oranjefestival enthousiast zijn geworden, dan is er een mogelijkheid om 3x gratis proef te trainen. Je kunt hiervoor een mail sturen naar jeugdcommissie@svmulier.nl

De jeugdcommissie bedankt de KNVB, de jeugdtrainers en jeugdspelers en iedereen die deze ochtend mee hebben geholpen aan het Oranjefestival.

Namens de jeugdcommissie van de SV Mulier,

Johan Hofstra