Senioren kennen zware middag, jeugd presteert uitstekend

Seniorenelftallen van Mulier kennen zware middag

Mulier 1 moest aantreden tegen Blija dat met 15 punten slechts drie punten minder had dan Mulier. De uitwedstrijd was geëindigd in een 1-1 gelijkspel en dus kon er gezegd worden dat de tegenstander van een vergelijkbaar niveau was. Er werd gespeeld op het hoofdveld en al gauw werd duidelijk dat de thuisploeg een zware middag tegemoet ging. Mulier kon geen grip krijgen op de wedstrijd en maar weinig kansen creëren. Een penalty voor Blija betekende een 0-1 ruststand en toen in de tweede helft een noodgreep van keeper Sander nóg een penalty inleidde, was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld.  Het werd ook nog 0-3 door een hard schot. Bartele Boersma redde in de slotfase de eer door een rebound goed in te schieten. Voor de komende twee weken kan Mulier het zelfvertrouwen weer wat opvijzelen in oefenwedstrijden tegen Oostergo uit Ee en HJSC uit Hommerts Jutrijp.

Het tweede speelde net als het eerste ook op echt gras tegen een op papier gelijkwaardige tegenstander. Bovendien stond er na 90 minuten ook dezelfde uitslag op het scorebord. Helaas ook dit keer niet in het voordeel van Mulier. De heren van SDS 4 uit Oosterend waren de mannen van Jaap net wat te slim af. Op zaterdag 2 maart speelt het tweede de eerstvolgende competitiewedstrijd uit bij Sleat.

Het vrouwenteam speelde ook in Oosterend tegen SDS. Op een prachtig kunstgrasveld was de thuisploeg duidelijk te sterk en met goed positiespel werd Mulier van het kastje naar de muur gestuurd. Het werd uiteindelijk maar liefst 0-9 voor SDS. Genoeg werk aan de winkel dus voor de trainers en coach Geert. De komende twee zaterdagen wordt er gevoetbald voor de competitie in Witmarsum en uiteraard is iedereen hierbij van harte welkom.

Jeugd is lekker bezig

Waar het bij de senioren dus kommer en kwel was, waren de resultaten van de jeugd uitstekend. Met veel doelpunten wisten zowel de JO19, de JO13, JO12-2, MO 13 en JO9 een mooie overwinning te boeken, terwijl JO10 in een spannende wedstrijd gelijk speelde tegen Oosterlittens JO10-2.

Op zaterdag 23 februari en 2 maart is er een inhaalprogramma. Beide zaterdagen spelen zowel Mulier 1 als Vrouwen 1 een thuiswedstrijd, dus is er de komende weekenden genoeg te beleven op sportcomplex It Fliet!