Overtuigende winst van Mulier in derby tegen Bolsward

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een derby, ditmaal tegen Bolsward. De vorige wedstrijd in Bolsward eindigde in een 2-1 verlies en dus had Mulier iets recht te zetten. Daarnaast was het een belangrijke wedstrijd voor de ranglijst; het was aanhaken of afhaken voor Mulier.

Selectie: Simon Bruinsma, Arjen van Popta, Chris de Jong, Sjerp-Jan Heeres, Folkert van der Wei, Marc Burger, Jesse van der Molen, Ivo Haitsma, Arjen Visser, Johan van Abbema, Gert-Jan Meekma, Siebe Jan Otten, Mart van der Molen en Thijs Witteveen

Ondanks de kou en het feit dat alle andere wedstrijden in de competitie afgelast waren werd er toch gevoetbald in Witmarsum. In de beginfase was het voor beide ploegen aftasten. Het was Bolsward dat veel de bal had, maar echt gevaarlijk werden de spelers uit Bolsward niet. Het duel speelde zich vooral af op het middenveld en Mulier zat er in het begin niet kort genoeg op. Daardoor werd er nog weleens een vrije trap weggeven en dat zorgde voor gevaar omdat Bolsward veel lange spelers heeft. Mulier kreeg ook niet veel kansen omdat voorzetten van de buitenspelers niet aankwamen. Doordat de keeper van Bolsward een voorzet losliet ontstond er een kans voor Jesse, maar de bal lag niet goed voor een schot. Uiteindelijk ging de bal naar Ivo en deze wist er een corner uit te slepen. Toch kwam Mulier rond de 20ste minuut op voorsprong. Gert-Jan kreeg de bal via via voor zijn voeten en schoot raak in de lange hoek. Niet veel later stond de 2-0 ook op het score bord. Een vrije trap werd door de spelers van Bolsward niet goed weggewerkt, waardoor Arjen Visser de bal op kon pikken. Hij nam de bal aan, liet de bal 1x stuiten en schoot toen met een volley hard raak in de hoek. Een mooie goal en op dat moment ook een verdiende voorsprong. Mulier had daarna zelfs nog op 3-0 kunnen komen, maar de voorzet van Jesse was niet goed waardoor Gert-Jan zijn tweede er niet in kon prikken.

De tweede helft begon hetzelfde als de eerste helft. Het leidde opnieuw niet tot grote kansen voor Bolsward. Mulier daarentegen stond binnen de kortste keren op een 3-0 voorsprong, ware het niet dat de goal werd afgekeurd wegens buitenspel. De vraag of dit terecht was blijft onbeantwoord. Een mooie goal was het wel; Arjen gaf een voorzet vanaf halverwege de helft van Bolsward en Gert-Jan kopte de bal binnen. Het deed een beetje denken aan de goal van Van Persie op het WK in 2014. Ondertussen zette Bolsward steeds meer spelers voor de bal waardoor er ruimte ontstond voor Mulier om te counteren. Het duurde niet lang of er werd bijna geprofiteerd door een counter. Gert-Jan kreeg een bal aangespeeld op de middellijn en gaf een steekpass aan Jesse die de bal meenam. Het schot van Jesse vanaf de rechterkant van de zestien werd in de korte hoek echter gekeerd door de keeper. Niet veel later belandde een voorzet van Jesse bovenop de lat. Mulier kreeg dus steeds meer kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. In de 75ste minuut viel dan toch de bevrijdende 3-0. Een perfecte counter na een corner van Bolsward leverde een prachtige goal op. Opnieuw kreeg Gert-Jan de bal aangespeeld op de middellijn en ditmaal werd Ivo diep gestuurd. Ivo nam de bal iets te veel mee naar de buitenkant toe. De keeper kwam uit en Ivo maakte vanaf de punt zestien met een prachtige stift een einde aan de aspiraties van Bolsward. Een heerlijke goal en al met al een verdiende overwinning voor Mulier. Er werd weinig weggeven en de kansen die werden gecreëerd werden ook mooi afgemaakt.

Zo is Mulier inmiddels bezig aan een goede reeks. Uit de laatste vier wedstrijden werden er 9 punten behaald. Komende zaterdag staat de wedstrijd in en tegen Creil op het programma; een nieuwe kans voor Mulier om de onderste regionen te verlaten. Tot volgende week![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8847,8846,8845,8844,8843,8842,8841,8834,8835,8836,8837,8838,8839,8840,8833,8832,8831″][/vc_column][/vc_row]

12 februari 2017 svmulier Mulier 1 No Comments