Oosterlittens JO9-3 – Mulier JO9-1 aan elkaar gewaagd

Afgelopen zaterdag (17 februari 2018) mochten wij weer los in de competitie. De wedstrijd uit tegen Oosterlittens Jo9-3 stond op het programma.

Onze wedstrijd een week eerder thuis tegen Leovardia was afgelast vanwege ziekte bij onze tegenstander, daarom was de wedstrijd van afgelopen zaterdag onze eerste wedstrijd van het jaar. Wij als leiders waren zeer benieuwd hoe we uit de winterstop tevoorschijn zouden komen. We hebben gedurende de winterperiode tot half december buiten getraind en daarna verschillende keren op zaterdag in de gymzaal in Witmarsum. Daarnaast hadden we begin januari een zaalvoetbaltoernooi in Sneek. Zodoende zijn we lekker bezig gebleven met trainen.
Afgelopen zaterdag ontbrak onze nieuwe aanwinst Rimmer Schilstra door ziekte. Hij bleef thuis om weer aan te sterken, we hopen dat hij gauw weer beter wordt. Ziek zijn is niet leuk !

Ons team bestond uit: Jens Faber, Douwe Meekma, Dylan Benwell, Koen Zwier, Simme Buma, Durk Pieter Ypey en Watze-Anne Postma.

Op de goal stond de eerste helft Jens, de tweede helft keepte Watze-Anne –tevens was Watze-Anne aanvoerder. De eerste minuten hadden wij grote kansen op een goal, we hadden zomaar met 0-2 /0-3 voor kunnen staan. Deze kansen gingen er in eerste instantie niet in. Even later was Dylan er wel goed bij om 0-1 te maken. Daarna pakte Oosterlittens ‘het’ op en lieten wij hun op onze goal afkomen. Dit resulteerde al heel gauw in 1-1.
Daarna pakten wij weer het initiatief. We speelden de bal op dat moment goed van de ene naar de andere en daardoor kregen ook weer enkele kansen om een goal te maken. Durk –Pieter was daarbij alert om uit één van deze mogelijkheden  2-1 te maken. Oosterlittens ging hierna gelijk weer op zoek naar de gelijkmaker. Dit lukte hen al gauw weer: 2-2.  Beide teams kregen veel mogelijkheden, zo had Douwe een afstandsschot welke goed door hun keeper werd gepakt. Ook Durk – Pieter schoot, maar dat schot ging ietsje naast het doel. Dylan was er even later wel als de kippen bij om uit gefrommel voor de goal de scoren: 2-3. En ja, het was om en om wat de score betreft. Even waren we niet scherp in de verdediging, Oosterlittens mocht zo doorlopen, en maakte met een mooi schot 3-3. Dit was ook de ruststand.
De tweede helft hadden we Jens op het middenveld, hij was nog niet moe natuurlijk! We begonnen weer met het goed naar elkaar passen van de bal  en enkele goede aanvallen volgden daaruit. Jens was bij één van deze aanvallen de afmaker: 4-3.  Gelijk na de aftrap van Oosterlittens bleven zij in balbezit en wij konden de bal moeizaam uit de verdediging krijgen. Daardoor ontstond voor hun een kans: 4-4. Ze hadden nog wel één kunnen maken, maar Watze –Anne pakte hun poging. Daarna kreeg Jens de bal op het middenveld en kwam op. Hij waagde een schot en deze verdween mooi in het doel uit bereik van de keeper: 5-4. U raadt het al: daarna was het weer de beurt aan onze tegenstander, een aanval van Oosterlittens belandde achter Watze – Anne en dat betekende 5-5!
Gelukkig was de laatste goal in het voordeel voor ons, Koen pikte ook een doelpunt mee, hij reageerde goed toen Oosterlittens de bal niet weg kon krijgen achterin. Zo eindigde deze wedstrijd in een 5-6 overwinning,  terwijl deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar verdiende.
Een mooie opsteker, we zijn goed aan de voorjaarscompetitie begonnen.

21 februari 2018 svmulier Jeugd No Comments