Nipte nederlaag voor de vrouwen van Mulier

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Afgelopen zaterdag 13 november reisden we met 15 vrouwen af naar het winderige Grouw voor de competitiewedstrijd tegen de VR1 van GAVC.
 Gezien het goede spel van vorige week was de boodschap om net zo veel inzet en felheid te tonen om goed de wedstrijd te starten. Maar hier werd geen gehoor aan gegeven want de warming-up was al wat slapjes en zo begon de wedstrijd ook. GAVC tikte goed rond en kwam steeds gevaarlijk bij het doel van Mulier en de verdediging had hier dan ook de handen vol aan. Doordat de scheidsrechter liet doorspelen na een overtreding lette Mulier niet goed op en dit resulteerde in een 1-0 achterstand. Naarmate de 1e helft vorderde kreeg ook Mulier wat kansjes en na een ‘BEEST’ assist van Melissa maakte Sjoukje de gelijkmaker. We dachten met een gelijke stand de rust in te gaan tot het moment dat we een vrije trap tegen kregen op een meter of 20 van de goal. Deze werd goed weg gebokst door onze keepster Femke, waarna in de scrimmage 3 speelsters van GAVC op Femke afstormden en de bal in de goal kregen. Echter moest Femke hierbij een trap tegen het hoofd, buik en enkel incasseren. Volgens ons een dikke overtreding op de keepster in de 5 meter, maar de scheidsrechter wilde hier niets van weten want dan had ze de bal maar niet los moeten laten was zijn devies. Tevens vlagde ons altijd eerlijke Sipke voor buitenspel, (zelfs het GAVC publiek beaamde dit) maar ook daar wilde de scheids niks van weten. Hoe de beste man dit kon zien vanaf de 16 meter is nog steeds een raadsel. Protesteren had geen zin want dan zou meneer met gele kaarten gaan strooien. Nadat Femke weer was opgelapt moesten we weer op zoek naar de gelijkmaker.

In de 2e helft wilden we proberen om eerst bij de bal te zijn en ook de 2e ballen te winnen. Dit slaagde niet helemaal maar we speelden bij vlagen beter voetbal. Na een misser van de verdediging van GAVC kon Sjoukje er met de bal vandoor en de 2-2 op het bord zetten. Mulier zette alles op alles om een puntje binnen te slepen maar helaas kregen we in de 90e minuut toch de 3-2 tegen. GAVC was feller en combineerde deze middag beter en ging er zo met de 3 punten vandoor. En om alvast in de Sinterklaas sferen te komen hopen we dat de sint dit jaar toch even langs Grouw gaat om een spelregelboekje af te leveren i.p.v. een zakje zout!

Foto’s van de wedstrijd vindt u hier!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

15 november 2017 svmulier Mulier VR1 No Comments