Nipt verlies Mulier 1 tegen SDS

Het eerste speelde afgelopen zaterdag de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. En daat was meteen een pittige want derdeklasser SDS uit Oosterend kwam op bezoek in Witmarsum.

De gasten namen van start af het initiatief. SDS kreeg een paar corners en bij een daarvan wist Mulier de bal niet goed te verwerken waarna de in zet van een aanvaller van SDS zo bij de tweede paal in het net rolde. Zo was het al vrij snel 0-1. De 2-0 was een lange bal vanaf de linkerkant van de bezoekers die door de spits goed werd aangenomen en net zo mooi werd afgemaakt. Ondanks deze achterstand was het zeker niet slecht wat Mulier liet zien. Met veel inzet bracht Mulier de kwetsbaar ogende defensie van SDS bij momenten flink in de problemen en kreeg het zelfs een paar leuke schietkansen, maar het vizier van de aanvallers van Mulier stond niet op scherp.

Na rust wat hetzelfde beeld met een SDS dat moeizaam voetbalde en Mulier dat volop de strijd aanging. Het kreeg hiervoor de beloning nadat er een overtreding werd gemaakt binnen de 16 meter van SDS en de scheids gedecideerd naar de stip wees. Jesse van der Molen wist met dit buitenkansje wel raad en schoot de toegekende penalty kiezelhard binnen. Hier bleef het echter bij waardoor SDS er met de winst vandoor ging.

Al met al een mooie “leerwedstrijd” voor de jeugdige selectie van Mulier. Op naar zaterdag 9 september voor de tweede bekerwedstrijd uit bij Irnsum!