Nieuwe maatregelen: geen publiek en kantine dicht

Het kabinet heeft maandagavond 28 september nieuwe ingrijpende maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze maatregelen hebben ook grote consequenties voor het amateurvoetbal en SV Mulier. Vanaf dinsdagavond 29 september om 18:00 uur mag er bij wedstrijden van SV Mulier geen publiek meer aanwezig zijn en ook zal de kantine gesloten zijn. Deze maatregelen gelden vooralsnog tot en met dinsdag 20 oktober 2020.

Het goede nieuws is dat er gevoetbald kan blijven worden. Alle teams zullen ook de komende drie weken kunnen voetballen volgens het huidige speelschema.

Aangepast protocol verantwoord sporten
Vanwege de nieuwe coronamaatregelen is ook het protocol “verantwoord sporten” van NOC*NSF inmiddels aangepast. Het nieuwe protocol vind je hier.

Veel gestelde vragen n.a.v. de aangescherpte maatregelen
Het is logisch dat deze nieuwe overheidsmaatregelen bij leden, vrijwilligers en ouders veel vragen oproepen. De belangrijkste vragen en antwoorden heeft de KNVB gebundeld in een FAQ. Deze FAQ wordt de komende tijd continu geupdate met relevante informatie. Houd deze dus goed in de gaten. Bekijk hier de FAQ op de website van de KNVB.

Ook de rijksoverheid heeft de spelregels en meest gestelde vragen verzameld op één pagina. Klik hier voor de meest gestelde vragen over deze nieuwe maatregelen.

Een belangrijk punt is dat ouders die als chauffeur optreden bij uitwedstrijden van hun kinderen, gezien worden als teambegeleiders. Zij mogen dus bij de wedstrijd blijven kijken. Voor thuiswedstrijden geldt helaas dat ouders niet naar de wedstrijd van hun kind(eren) mogen kijken.

Wat te doen bij een coronabesmetting op de club?
Twee weken geleden publiceerden we een richtlijn over de te nemen stappen en de te volgen procedure bij een (mogelijke) coronabesmetting binnen de club. Deze kun je hier terugvinden. Dus: blijf thuis bij klachten en laat je testen. Meld dit vervolgens bij je leider en de corona-coördinator van Mulier.

Ook de KNVB heeft een stappenplan opgesteld over wat te doen bij een (mogelijk) coronageval binnen de club. Bekijk hier het uitgebreide artikel en stappenplan.

Het bestuur van SV Mulier

29 september 2020 svmulier Club, Nieuws No Comments