Mulier zwalkt in tweede helft en verliest aansluiting

Na de afgelopen weken gespeeld te hebben tegen de nummers 1 en 2 was nu de nummer 3 van de competitie aan de beurt. De Witmarsumers stapten, na de sterke wedstrijd tegen Ternaard, met vertrouwen in de auto richting Beetgum. Wederom was de missie duidelijk: alleen de winst telt in de strijd om de derde periode.

Selectie: Sander, Arjen, Gabian, Chris, Folmer, Jesse, Jan, Marc, Hidde, Siebe Jan, Bartele, Mart, Jorn, Johan

De Bitgummers hadden in de eerste seizoenshelft Mulier het grootste verlies (0-4) toegebracht in deze competitie. Maar daar was in de eerste helft niet veel van te merken. Mulier was heer en meester en de wedstrijd speelde zich bijna alleen maar af op de helft van de tegenstander. Het schortte alleen aan één ding. Een ding waar het dit seizoen vaker aan schort en cruciaal is om wedstrijden te winnen. U kunt het vast wel raden. Juist ja. Scoren. Tot de zestien werd vaak goed gevoetbald. Alleen daarna werd net niet de juiste pas gegeven, of waren de aanvallers niet scherp genoeg. En als ie aan de ene kant niet valt, dan valt ie aan de andere. Beetgum zocht alleen maar de lange bal en probeerde op die manier er snel uit te komen. Dat lukte een keer, en mede door een ongelukkige glijpartij, kwam de spits alleen voor de keeper. Hij faalde niet en zo keek Mulier toch tegen een 1-0 achterstand aan.

Er was een vrije trap voor nodig om de stand op gelijke hoogte te brengen. De bal vloog richting de tweede paal, Hidde zag zijn kans schoon en met wat geluk vloog de bal via zijn schouder achter de keeper. Zo werd met een 1-1 stand de kleedkamers opgezocht. Tijdens de thee was de analyse kort. Er wordt prima gevoetbald, maar we moeten gevaarlijker worden. Doelgerichter en actiegerichter. Met die boodschap gingen de spelers van Mulier het veld weer op.

Maar weer lukte het niet om de bal in het doel te krijgen. Bij verschillende schoten van randje zestien stond de keeper in de weg. En zo nu en dan leek het geluk meer aan de kant van Beetgum te zitten dan aan die van Mulier. Al kun je dat ook anders omschrijven. Het killersinstinct was zeker de tweede helft niet aanwezig. Beetgum bleef ondertussen doorgaan met waar ze goed in zijn. Lange halen naar voren en strijd leveren. In de tweede helft werd Mulier daarbij ook te vaak afgetroefd in de duels. En men weet: “Zonder strijd geen overwinning.” Waar Mulier het in de tweede helft naliet, scoorden de Bitgummers wel weer. Een lange bal naar voren, de aanvaller kon de bal meenemen en schoot laag raak. Ook de wissels konden daarna geen soelaas bieden en Beetgum gooide nog wat extra zout in de wond door de 3-1 te maken met een omhaal. Sander stapte net naar voren en kon al achteruitlopend niet meer genoeg hoogte in zijn sprong krijgen, waardoor de bal achter hem in het doel viel.

Na afloop vielen er in de kleedkamer harde woorden. De tweede helft was niet acceptabel, zeker niet na het goede voetbal in de eerste helft. Goed achter de oren krabben en werken aan een killersinstinct. Dat kan de komende weken. Dan zijn er geen competitiewedstrijden. Door het verlies lijkt het dat Mulier niet veel meer heeft om voor te strijden. Maar niets is onmogelijk. De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 4 mei. Dan komt Holwerd op bezoek op It Fliet.

15 april 2019 svmulier Mulier 1 No Comments