Mulier wint van Beetgum en blijft bovenin meedraaien

Zaterdag 23 november was het eindelijk weer zover, het eerste speelde haar eerste thuiswedstrijd in drie weken. Ditmaal tegen concurrent VV Beetgum, waar vorig jaar tweemaal dik van werd verloren. De weergoden werkten mee en dus besloten onze vakkundige veldmeesters dat er kon worden gespeeld op ons prachtige hoofdveld. Een mooi decor voor een bloedstollend spannende wedstrijd.

Het vaste ritueel zoals bij elke thuiswedstrijd was ook deze zaterdag weer van kracht. Met natuurlijk eerst een bakje koffie in de kantine, daarna het tactische plan van ons trainer René Anema, achtereenvolgend met de veel te harde muziek uit de Boom Box en tot slot alle sterke verhalen van de afgelopen avond. Eén ding was in ieder geval zeker, deze wedstrijd moest hoe dan ook drie punten voor de manschappen van Mulier opleveren.

Om 14.30. werd er eindelijk afgetrapt op sportcomplex It Fliet.  Vanaf minuut één werd al duidelijk dat beide ploegen vol voor de winst gingen. Dit resulteerde in samenhang met de natte bodem, in een regelrechte hotse-knotse partij. Waarbij geen enkele speler van Mulier ofwel van Beetgum de bal in de ploeg wist te houden of recht op de voeten bleef staan. Na 30 minuten spelen was het een attractieve wedstrijd om naar te kijken, waar aan beide kanten de nodige kansen vielen. In de 35e minuut was er een levensgrote kans voor het spitsenduo van Beetgum, die Sander omspeelden en voor leegdoel niet het doel wisten te vinden. Aanleiding van deze kans was een slordige opbouw vanuit de achterhoede van Mulier. Waar Mulier steeds minder grip kreeg op de wedstrijd en zichtbaar moeite had met de passing, was het Beetgum die gevaarlijker werd op de helft van Mulier. Dit resulteerde vooral in vele corners, die als pepernoten van Sinterklaas werden weggeven. Gelukkig leverde dit niet veel gevaar op en zo leken de twee ploegen te rusten met de bekende brilstand. Totdat Arjen in de 42e minuut als een soort van kruising tussen Messi en Gareth Bale, de verdediging van Beetgum te kijk speelde en uit het niets door de benen van de goalie schoot, 1-0! Een prachtige goal van ons verkapte rechtshalf.

Met de speech van René in de rust, gingen de mannen vol goede moed de kleedkamer uit. Het voor rust zichtbaar aangeslagen Beetgum wist zich in de tweede helft weer te herpakken. Mulier stond meermalen onder druk en voetbalde daar lastig onder door. Na wat speldenprikjes aan de kant van Beetgum, scoorde Beetgum op sublieme wijze de 1-1. Een voorzet vanaf de linkerkant werd feilloos binnen geschoten door een speler van Beetgum. De mannen van René moesten zich de rug rechten en bleven strijden voor elke meter. Het spelbeeld werd na de 1-1 gunstiger voor Mulier. Mulier wist weer steeds meer grip te krijgen op de hoge druk van Beetgum en kreeg dan ook een aantal kansjes. De wedstrijd leek naarmate de tijd vorderde meer op een wedstrijd uit de League Two van Engeland dan op een wedstrijd uit de 5e klasse. Er werden veel overtredingen gemaakt, het publiek kreeg last van hun nek van de hoge ballen en er werden veelvuldig fouten gemaakt. Genieten dus!

10 minuten voor tijd wist Mulier uit het niets te scoren. Siebe Jan werd weggestuurd en kwam 1 op 1 met de keeper van Beetgum, hij hield zijn hoofd koel en schoof de bal langs de doelman. Na deze belangrijke goal stond Mulier wederom onder druk van Beetgum. Die in de resterende officiële speelminuten niet verder kwam dan een aantal kleine kansjes. Voordat de uitstekend fluitende scheidsrechter affloot, kreeg Beetgum nog een levensgrote kans uit een corner, deze werd naast gelopen en zo wist Mulier de punten in eigen huis te houden!

Na het fluitsignaal was het tijd voor de derde helft, die zoals elke week weer net zo fanatiek werd gevierd als de twee helften ervoor werden gevoetbald. Hier doe ik maar geen verslag over, aangezien dit imago’s kan aantasten.

Aanstaande zaterdag spelen we de uitwedstrijd in Blija, waar er wordt gestreden voor de volgende drie puntjes!

Geschreven door Sander Spijksma

26 november 2019 svmulier Mulier 1 No Comments