Mulier 2 wint dik van Tzummarum en maakt prachtig gebaar

Op de laatste zomerse zaterdag van het jaar begint de competitie voor de mannen van Mulier. Doelstelling is dit jaar niet promoveren. Je kon met recht stellen deze zaterdag was de mooiste dag van de week. En je wist als je naar de mannen keek hier gaan ze heel wat beleven.

Beginnen met het praatje en de opstelling het systeem was simpel die was er niet. Het was al vanaf het begin duidelijk dat Mulier de overmacht had deze wedstrijd. Het was de tijd van Sybren in het Mulier tenue. Een goede voorzet van Pieter dat absoluut niet bedoeld was als schot kon rekenen op een scherpe spits die de bal in de kruising joeg. De coach riep nog samen is niet alleen maar eenmaal in het veld vergat Sybren dat meteen. Dit was dit keer ook met succes want na de 1-0 zorgde hij ook voor de 2-0 en 3-0. Dit was binnen 20 minuten waardoor de wedstrijd al in de pocket was. De helft werd afgesloten met 4-0 gemaakt door Thomas.

De 2e helft was vooral slordig en het was eigenlijk wachten tot de 90 minuten erop zaten. Mulier liep uit en maakte in de 2e helft nog 3 doelpunten. Deze werden gemaakt door Thomas, Klaas Pier en daar was ie weer das phantom Hindrik Huitema. Smetje op deze wedstrijd was dat door het slordige spel Mulier nog wel een tegendoelpunt moest incasseren. Hoogtepunt in deze 2e helft was Tibor de Boer. Tibor draaide knap uit met de bal maar kon niet meer stoppen. Na drie pirouettes was de controle over het lichaam kwijt en ging hij neerwaarts. Hij probeerde het nog af te doen als een blessure maar na een tijdje blijven liggen stond hij toch maar op omdat het acteerwerk was van de laagste plank. Einduitslag 7-1 gewonnen voor Mulier en een beetje zelfvertrouwen verloren door Tibor.

Na de wedstrijd was er even een moment dat voetbal niet het belangrijkste is in de wereld. Een jaar geleden rond deze tijd is ons teamgenoot Marco ons ontvallen. Na dit heftige nieuws waren we het al snel eens als team dat we iets moesten doen als aandenken aan Marco. Marco was groot fan van Ajax en vooral van Lasse Schöne elke training was hij aan 2 dingen te herkennen en dat was niet Schöne zijn traptechniek. Marco had altijd zijn pet op en een Schöne shirt aan. Als Ajax aan het voetballen was had je geen 818 nodig als Schöne had gescoord want Marco had het al in de groepsapp gezet. Vandaar dat het voor ons duidelijk dat we hier wat mee moesten. We hebben gezorgd dat Schöne een handtekening heeft gezet op een Ajax shirt waar de naam van Marco op prijkt. Dit hebben we gister in een lijst in het bijzijn van het Team en Elske opgehangen in de kantine. Dit shirt blijft op deze plek hangen zodat Marco altijd onderdeel van ons team en de club blijft.

23 september 2019 svmulier Mulier 2 No Comments

Ontdek meer van SV Mulier

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.