Mulier vrouwen 1 boekt tweede zege op rij!

Vandaag kwamen wij met een ruime selectie op bezoek bij de dames van Bolsward. Thuis hebben wij nipt van hen verloren dus wij waren tot op het bot gemotiveerd om de overwinning binnen te slepen. De sfeer van de vorige wedstrijd zat er goed in en mede daardoor gingen we goed van start. Er werd goed gecombineerd en door de enorme inzet die door de speelsters werd getoond ,was Mulier de bovenliggende partij. Dat werd beloond met wat kansen. De eerste grote kans werd na minder dan 10 minuten spelen  benut door Ester die de bal vol overgave langs de keeper schoot.Niet lang daarna belande de bal opnieuw in het strafschopgebied van Bolsward. Uit de kluts kwam de bal voor Marissa haar voeten.  Ze werkte met een punter de bal voortreffelijk tegen de touwen. Mulier begon wat gemakzuchtig te voetballen wat af en toe leidde tot een uitbraak van Bolsward. Gelukkig stond de achterhoede goed opgesteld en dat is ook waarom Bolsward eigenlijk niet aan voetballen toe kwam. Op een gegeven moment kwam een lange bal vanuit het middenveld bij Djenne terecht. Zij gaf een voorzet op Marissa die de 0-3 binnen tikte. Dit zorgde voor nog meer vertrouwen. Mulier combineerde rustig door en bleef voor elke bal strijden. Niet lang na de eerste goal kwam de bal na een veelbelovende actie voor Ester haar voeten. Haar afstandsschot leek de linker bovenhoek in te gaan maar (niet geheel on toevallig) raakte ze de lat. Sanne probeerde haar nog over de rebound te ontfermen , maar helaas ging dat niet door.

Na de rust begon Bolsward steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen. De speelsters van Mulier kregen het door vermoeidheid  wat zwaarder. Door een counter kwam de bal in het strafschopgebied van Mulier. Dina zette de spits door middel van een schouderduw goed aan de kant,de scheids dacht hier alleen anders over. Hij legde de bal op de stip. Ondanks dat onze keepster Femke de bal nog aanraakte verdween hij in onze goal. Dit gaf Bolsward natuurlijk weer wat moed. Ze werden gevaarlijker maar door de sterke verdedigende acties en een goede redding van de keepster viel de tweede voor Bolsward niet. Mulier besliste de wedstrijd door de 4-1 te maken. Djenne schoot de bal, die via een corner van Sanne bij haar terecht kwam, onberispelijk langs de keeper. Mulier creëerde nog meer kansen, maar de 5-1 zat er niet in. Kortom: opnieuw een geweldige wedstrijd waarin we veel inzet hebben getoond. Wij willen net als de vorige keer de meegereisde speelsters en coach erg bedanken. Op naar de volgende overwinning!