Mulier VR1 komt net te kort tegen Aengwirden/Akkrum VR1

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ST Aengwirden/Akkrum komt op bezoek op it Fliet. Het beloofd een pittige pot te worden, aangezien deze ploeg bovenin mee doet. Ook deze keer hadden we de hulplijnen weer ingeschakeld. Marianne en Femke kwamen ons versterken! Met goede moed en Sipke aan het roer stapten we het prachtige kunstveld van it Fliet op.

Mulier trapt af. Er wordt gestreden. Eén ding was zeker, makkelijk ging ST Aengwirden/Akkrum het niet krijgen. Dit bleek ook uit het feit dat Mulier kansjes creëerde. Helaas deed ST Aengwirden/Akkrum dit ook en hier profiteerden zij van, hun goed voetballende spits maakte de 0-1 na tien minuten spelen. De verdediging had hier geen antwoord op en al snel volgde door de vele positiewisselingen de 0-2 en de 0-3. Mulier besloot dat Mera hun spits zou oppakken en haar geen centimetertje ruimte ging geven, pure manverdediging, in dit geval vrouw verdediging. Uiteraard slaagde Mera hier in en zo hielden we ST Aengwirdenn/Akkrum op een afstandje. Mulier ging beter voetballen en kreeg een aantal kansjes. Sjoukje besloot met de bal aan de wandel te gaan en schoot de bal snoei hard in het dak van de goal. Heerlijk, 1-3. Dit is tevens ook de stand waar we de rust mee in gingen.
Mulier begint sterk na rust. We creëren kansen. Theuna liep door op de keeper, hun laatste man besloot haar een duw te geven in het zestienmetergebied en zo lag de roze bal, mooi op de stip. Sanne schoot de bal hard richting de rechter onderhoek. De keepster zat er nog even aan maar de bal was te hard en dit mocht dus niet baten. De bal lag keurig in het net, 2-3. Mulier zag kansen, er zat meer in! Een groot gedeelte van de tweede helft bleef het 2-3. Mulier had grote kansen, de tegenstander heeft zeker weten even billetjes geknepen op deze momenten. Net naast, net over, het zat niet mee. Helaas weten we allemaal wat ze zeggen…. Als de eigen kansen niet worden benut, krijg je ze tegen. Dit bleek zaterdag, ST Aengwirden/Akkrum scoorde vlak daarna de 2-4, Mulier was moe. Hierop volgde de 2-5, wat volgens velen van ons niet helemaal terecht was aangezien één van de spitsen van de tegenstander onze centrale verdediger onderuit haalde. De bal ging erin en telde. Met nog vijf minuten spelen op de klok was de wedstrijd wel gespeeld. Toch bleef Mulier kansjes creëren. Lysbeth profiteerde hier nog maar eens even van met een grandioze aanname en een beste poeier op goal. Zo over de keeper heen,  3-5. De scheidsrechter floot. De wedstrijd was gespeeld.

Jammer van het verlies. Wel super gevoetbald tegen één van de bovenste ploegen. We hebben het ST Aengwirden/Akkrum zeker niet makkelijk gemaakt. We mogen zeker trots zijn op dit gemaakte resultaat en vooral op hoe we hebben gevoetbald. We hadden meer verdient!

Zaterdag 13 mei SDS op bezoek op it Fliet. Om 11.30u aftrap. Alle steun en support is van harte welkom, het belooft weer een pittige wedstrijd te worden. Tot zaterdag![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”9980,9981,9982,9983,9984,9985,9986,9987,9988,9989,9990,9991,9992,9993,9994,9995″][/vc_column][/vc_row]

Ontdek meer van SV Mulier

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.