Mulier VR1 hervat de competitie met drie punten!

QVC VR1 – Mulier VR1 #dewintertiidisweroer

Ja ja, de winterstop is definitief voorbij. Vorige week zou er gespeeld worden tegen sc Bolward, echter waren alleen de vrouwen van Mulier in Bolsward gearriveerd. Een bijzondere ervaring, maar er kon dus niet gevoetbald worden. Dit terwijl wij 1 van onze sterspeelsters mee hadden, even terug van weggeweest: onze Charina! Maar helaas bleven Charina haar speelminuten dus achterwege. Er is vorige week zaterdag maar even getraind op ‘it Fliet’.
Maar natuurlijk zijn er nieuwe ronden nieuwe kansen. Zaterdag 4 februari was het zo ver! QVC uit stond op het programma. Gezien de weersomstandigheden is ervoor gekozen om te gaan voetballen bij Mulier op het kunstgras. De jeugd van Mulier VR1 waren bijna allemaal stipt op tijd in de kleedkamer. Belangrijk, want er is een nieuwe man aan het roer. Dus er moesten nog een aantal zaken doorgenomen worden. Na de winterstop is het Vrouwen 1 team van Mulier namelijk versterkt met niemand minder dan Robert Tienstra. Hij wordt de nieuwe leider tot aan de zomerstop. Robert, welkom! Aan kwaliteiten geen gebrek, hij is alleen niet voor de juiste voetbalclub. Maarja daar doen wij niet moeilijk over is algemeen bekend.
Gelukkig heeft Sanne op het laatste moment een scheidsrechter kunnen regelen. Nummer 25 uit het boekje kon dan toch uiteindelijk fluiten! Een hele opluchting! Sanne heeft energie voor 10, dus we maakten ons geen zorgen voor alle energie wat ze kwijt was aan het regelen van de scheids.
Na een goede warming up ging het om 12uur los. Mulier was in het begin wat zoekende. Ballen die niet helemaal goed aankwamen of ballen die net even van de voet af sprongen. Het wedstrijdritme moest nog worden terug gevonden. Maar zo gaande de wedstrijd werden er een aantal leuke acties gemaakt. Als een echte stoomlocomotief kwam de jeugd van Vrouwen 1 gedurende de wedstrijd wat meer op stoom. En the sun was af en toe shining, dus het koude weer werd wat minder koud. Ideaal! En daar stond ineens Susan mooi voor de goal. Helaas ging de bal net naast. Dit was een mooie kans op de 1-0. Maar vlak daarna was het dan zover. Er was een mooie actie met Lysbeth en Sjoukje (#1ut’tboekje) en Sjoukje kon op goal schieten. Deze werd echter net geblokt door de keeper. Maar daar was interimspits Merle en die schoot de bal hard in het net met links. BAM 1-0! Dat werd een rondtsje in de derde helft.
Maar niet veel later beslist de scheids: penalty QVC. Gelukkig hebben we onze angstgegner Femke op de goal, dus die bal ging finaal over. Na 45 minuten zijn we even om een bakje gegaan. De opstelling werd even aangepast en konden we er in de tweede helft weer tegenaan!

De tweede helft. Onze ”AAPD”-verdediging stond goed te verdedigen. Mocht er dan toch een kans uitkomen, dan was daar natuurlijk altijd nog onze Femke. Met een mooie redding uit het hoekje.
Ons middenveld met Sanne, Susan, Lysbeth, Garina en Ester maakten gedurende de wedstrijd veel waardevolle meters. De (doorgewisselde) hunters voorin  hadden ook een aantal mooie acties en kansen. Helaas kreeg Anna de bal net op het schouder. Maar daar is onze Ester die languit wordt gelegd in de 16 meter. Penalty voor Mulier!
Bij de penalty liepen de dames van QVC te snel in. We kregen een herkansing! Helaas oefenen we geregeld op trainen het latje tikken. Die kwaliteit begon ons in de wedstrijd parten te spelen. Sjoukje schoot de penalty op de lat, maar de rebound bleef niet uit. Al koppend legt Ester met een boogje de bal mooi in het net. BAM 2-0! We hebben gelijk besloten dat we het trainingsonderdeel ‘latje tik’ laten varen uit het trainingsprogramma van de dames Muljee. Dit trainingsonderdeel is met een ruime voldoende behaald door iedereen, gezien de ballen die deze wedstrijd op de paal of lat belanden.
Gelukkig  konden we de voorsprong mooi volhouden! En hebben de dames de wedstrijd goed uit gevoetbald. De drie punten zaten in de pocket! Eindstand QVC – Mulier: 0-2. Tienstra zijn doelstelling is behaald. En Sipke was deze wedstrijd werderom foutloos. Bedankt allemaal voor de wedstrijd!

Foto’s van de wedstrijd vindt u hier