Mulier verspeelt belangrijke punten tegen Lions’66

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Na de overwinning van vorige week kwam zaterdagmiddag nummer laatst Lions’66 op bezoek. De Leeuwarders hadden de laatste vijf wedstrijden verloren terwijl Mulier de laatste drie wedstrijden juist ongeslagen was. Gezien de ranglijst was het ook nu weer zaak om te winnen, om het gat met Arum te vergroten en dichterbij bij de middenmoot te komen. Helaas liepen de zaken net even anders..

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Gabian van Popta, Sjerp Jan Heeres, Chris de Jong, Mark Hofstra, Marc Burger, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Ivo Haitsma, Arjen Visser, Gert Jan Meekma, Thijs Witteveen en Johan van Abbema.

Lions’66 had in de eerste helft het initiatief. Het elftal probeerde door middel van lange ballen in de hoeken een aanval te forceren en vooral in de eerste tien minuten zat Lions’66 er kort op, waardoor Mulier er ook niet makkelijk onderuit kon voetballen. Lions’66 was een paar keer gevaarlijk dichtbij een voorsprong, maar de schoten of voorzetten verdwijnen vaak ruim naast of over de goal. Toch had Mulier al in de derde minuut op voorsprong kunnen staan, ware het niet dat Arjen Visser de bal van dichtbij toch nog over de goal wist te krijgen. Gedurende de eerste helft bleef Lions’66 de ploeg met het meeste balbezit, maar kreeg ook Mulier langzaam meer kansen. Zo kwam Ivo Haitsma een op een met de keeper, maar schoot hij de bal langs de keeper op de paal. Arjen Visser kreeg ook nog een grote kans, maar week iets te veel uit naar de buitenkant waardoor zijn schot gekeerd kon worden door de keeper. Rond minuut 35 wist Lions’66 uiteindelijk verdiend op voorsprong te komen. De bal kwam in de zestien bij de sterke spits terecht, die de bal aannam met een verdediger in de rug en uit de draai langs Kelvin schoot. Een prachtige goal, helaas wel aan de verkeerde kant van het veld. Er gebeurde daarna niet veel meer waardoor er een 0-1 ruststand op het scorebord stond. Mulier had dit volledig aan zichzelf te wijten, omdat het spel absoluut onder de maat was.

De tweede helft moest er dan ook uit een ander vaatje worden getapt. Mulier begon met veel meer strijd en passie aan de tweede helft waardoor Lions’66 niet veel meer op de helft van Mulier te vinden was. Langzaamaan werd het spel ook beter en ontstonden er goed uitgespeelde kansen voor Mulier. Gert Jan maakte zich goed breed en kwam daardoor langs de verdediger van Lions’66, maar de keeper van Lions’66 wist de lob nog net te pareren. Even later was het wel raak voor Mulier; een hoekschop van Mulier werd strak ingekopt door Ivo Haitsma. Mulier ging daarna op zoek naar meer en het kreeg ook absoluut kansen op een voorsprong. Jesse van der Molen had een goede kans na een mooie aanval, maar hij schoot de bal recht op de keeper af. Ondertussen ging Lions’66 1 op 1 spelen en werd het veld helemaal open gegooid. Van een middenveld was eigenlijk geen sprake meer omdat beide ploegen vol op de winst gingen spelen. Het was voor het publiek dan ook meer spannend dan goed. In de laatste minuut kreeg Mulier nog een uitgelezen mogelijkheid op de winnende treffer, ware het niet dat de pass van Gert Jan naar Thijs net op tijd werd onderschept door een verdediger van Lions’66. Thijs stond namelijk helemaal vrij en had leeg doel voor zich…

Zo verspeelt Mulier twee belangrijke punten in de strijd om het ontlopen van de nacompetitie voor degradatie. Volgend weekend zal Mulier meteen volle bak moeten, zoals in de tweede helft. Sowieso valt er met Delfstrahuizen nog een appeltje te schillen, aangezien thuis een 2-0 voorsprong uit handen werd gegeven. Tot volgende week![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”9293,9292,9291,9290,9289,9288,9287,9280,9281,9282,9283,9284,9285,9286,9279,9278,9276,9277,9275,9274,9273,9266,9267,9268,9269,9270,9271,9272,9265″][/vc_column][/vc_row]

27 maart 2017 svmulier Mulier 1 No Comments