Mulier verrast Scharnegoutum en pakt drie welkome punten!

De afgelopen weken ging het op z’n zachtst gezegd niet zo best met Mulier. Tegen Delfstrahuizen werd jammerlijk verloren, maar tegen TOP’63 had Mulier geen schijn van kans. Verschillende blessures en tripjes naar het buitenland zorgen er voor dat de selectie al weken niet hetzelfde is. Daarom werd er ook besloten om afgelopen donderdag niet te gaan trainen, maar naar een Escape Room te gaan in Leeuwarden. Zo konden de spelers met kleine blessures herstellen en werd er ook nog aan teambuilding gedaan! Gelukkig zijn we ontsnapt en konden we vandaag voetballen in en tegen Scharnegoutum.

Selectie: Kelvin van der Heide, Folkert van der Wei, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Gabian van Popta, Siebe Jan Otten, Sjerp Jan Heeres, Ivo Haitsma, Arjen Visser, Marc Burger, Johan van Abbema, Mark Hofstra en Bas Bergsma.

Op de wedstrijdposter van Scharnegoutum stond het duidelijk vermeld; de volgende horde op weg naar het kampioenschap. Scharnegoutum wil dit seizoen kampioen worden en meteen doorstromen naar de 3e klasse. Voor Mulier zou de slogan zijn geweest; de volgende horde om nacompetitie te ontlopen. De 10e plek is veilig en daar zet Mulier zich vol voor in. Er werd verwacht dat Scharnegoutum er vol op zou klappen wegens hun ambities, maar dat viel vies tegen. Mulier hield zich makkelijk staande en liet Scharnegoutum voetballen. Mulier zelf had de wind in de rug en probeerde daar gebruik van te maken door iedere bal te spelen op de snelle jongens voorop. Scharnegoutum had het lastig met het opportunistische spel van Mulier en kwam zelf amper tot kansen. Mulier daarentegen kreeg ook niet veel kansen, maar kwam wel op voorsprong; een lange bal van achteruit leek kansloos voor Ivo (en dat was de bal ook), maar de keeper leek net iets te ver onder de bal door waardoor hij de bal losliet en Ivo de bal in het lege doel kon tikken. Een sneue blunder van de keeper, maar goud waard voor Mulier. Vanaf dat moment kwam er een soort onverzettelijkheid in het team los en werden de drie punten op karakter binnengesleept. Mark Hofstra werd in de eerste helft uitgeschakeld, waardoor Johan al vroeg in moest invallen. Mulier had voor rust ook nog op 2-0 kunnen komen, ware het niet dat Siebe Jan de bal hoog over schoot na het uitkappen van twee spelers van Scharnegoutum. Scharnegoutum kreeg vlak voor rust nog een grote kans, maar het schot werd van de lijn gehaald door Gabian. Zo gingen de mannen met een 0-1 voorsprong aan de thee.

De tweede helft werd er opnieuw verwacht dat Scharnegoutum volle bak zou spelen, zeker gezien de wind, maar opnieuw viel dit tegen. Mulier hield zich makkelijk staande en stond achterin goed. Alle lange ballen van Scharnegoutum werden goed weggewerkt, waardoor Scharnegoutum geen kans kon creëren. Mulier liet het na om de wedstrijd definitief in het slot te gooien; Arjen Visser schoot de bal van dichtbij op de keeper, na een mooie aanval over de rechterkant. Scharnegoutum kreeg daarnaast geen enkele kans, ook niet uit alle corners die ze kregen. Het voetbal werd naarmate de tijd steeds minder en Mulier wilde koste wat kost de punten binnenslepen. Mooi voetbal zat er niet meer in. In het verslag van Scharnegoutum zelf stond het mooi beschreven: “aan de andere kant hadden de gasten geen belang bij gepolijst voetbal. Men streed voor elke meter en roeide als het nodig was de ballen rùcksichloos weg, richting de Zwette, waar er nu nog een drietal drijven en een roeiboot nodig is om ze weer op te vissen.” Verhaal gaat rond dat Sjerp deze ballen vanochtend heeft opgehaald en Gabian ook weer mee heeft genomen; die stond daar nog steeds in te gooien.

Al met al een goede teamprestatie. Voor elke meter werd als een team gevochten en dat zorgt ervoor dat Mulier van iedereen kan winnen. Komende zaterdag staat de derby tegen Makkum weer op het programma; een mooie kans om opnieuw punten te pakken tegen een mooie tegenstander! Tot volgende week!

23 april 2017 svmulier Mulier 1 No Comments