Mulier verliest onnodig van Delfstrahuizen

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De afgelopen weken is Mulier sterk gedaald op de ranglijst. Na de overwinning op Lions’66 heeft Mulier geen punt meer gepakt. Dit in tegenstelling tot Delfstrahuizen, dat dit seizoen prima presteert en op de 3e positie op de ranglijst staat. Afgelopen seizoen wist Mulier nog twee keer te winnen van Delfstrahuizen en Mulier ging vandaag ook weer vol voor de winst onder prachtige omstandigheden!

Selectie:
Kelvin van der Heide, Marc Burger, Anton Buwalda, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Johan van Abbema, Heine Bouma, Folkert van der Wei, Gabian van Popta, Arjen van Popta, Thijs Witteveen, Gert-Jan Meekma, Bas Bergsma en Ivo Haitsma.

Mulier begon sterk aan de wedstrijd en had vanaf minuut 1 de wedstrijd onder controle. Delfstrahuizen zakte terug op eigen helft en liet Mulier opbouwen. Mulier probeerde via de zijkanten te voetballen en een paar keer lukte dit ook aardig maar was de eindpass steeds slordig. Keeper Kelvin hoefde in de eerste helft geen enkele redding te verrichten, omdat Delfstrahuizen niet in staat was om ook maar enigszins een fatsoenlijke aanval op de mat te leggen. De enige keren dat Delfstrahuizen gevaarlijk in de buurt kwam van de keeper was door fouten van Mulier. Daar wist Delfstrahuizen echter geen enkele keer van te profiteren. Mulier daarentegen dicteerde het spel, maar het baltempo lag te laag om Delfstrahuizen echt te ontregelen. De compact spelende tegenstander loerde op de counter en liet Mulier de bal vrolijk rondspelen. De eerste kans voor Mulier kwam dan ook voort uit een vrije trap; Gert-Jan kopte de bal naast in de 19e minuut. In de 21e minuut werd het goede spel beloond met een prachtig doelpunt. Een voorzet vanaf de linkerkant werd verwerkt door de verdediger van Delfstrahuizen, maar deze kopte de bal zomaar in de voeten van Jesse van der Molen. Deze besloot vanaf een meter of twintig te schieten en zag de bal buiten het bereik van de keeper verdwijnen in de kruising. Een op dat moment zeer terechte voorsprong. Mulier kreeg daarna steeds meer kansen. Een voorzet van opnieuw de linkerkant werd niet goed weggewerkt, waarna Ivo Haitsma via een verdediger van Delfstrahuizen de bal op de kruising schoot. In de 32e minuut brak Jesse door aan de rechterkant, maar zijn voorzet was net te hard waardoor de volledig vrijstaande Gert-Jan de bal niet kon inkoppen bij de tweede paal. In de 40e minuut was Gert-Jan dicht bij de 2-0 voorsprong, maar zijn schot verdween net naast de goal. Zo werd de voorsprong niet verder uitgebreid en gingen beide ploegen rusten met 1-0 stand.

De tweede helft ging Mulier verder waar het mee bezig was en dit zorgde al snel voor de 2-0. Een aanval over de linkerkant eindigde bij Gert-Jan. Deze gaf de bal breed op randje zestien aan Jesse en deze schoot de bal via de keeper hard tegen het net. Een comfortabele voorsprong en Mulier bleef het overwicht houden. In de 52e minuut kreeg Jesse geel (geschorst voor de volgende wedstrijd) en in de 56e minuut kreeg Gabian geel. De vrije trap die volgde na de gele kaart van Gabian werd gekeerd door Kelvin. In de 54e minuut had Mulier een 3-0 voorsprong moeten hebben, maar Jesse schoot de bal van dichtbij hard over, waar Gert-Jan er misschien wel beter voor had gestaan na de vrije trap van Folkert. Als lezer zou je nu kunnen denken dat Mulier deze pot wel zou gaan winnen, maar niets is minder waar. Waar Delfstrahuizen in de eerste helft niks deed met de fouten van Mulier, wisten ze er in de tweede helft wel raad mee. Een bal breed achterin werd onderschept door de aanvaller van Delfstrahuizen en deze schoof de bal in de 60e minuut in de hoek van de goal. Delfstrahuizen geloofde er weer in en zij gingen dan ook vol op de aanval spelen. Mulier was het helemaal kwijt en in de 64e minuut stond het alweer 2-2. Een middenvelder wilde de bal terugspelen naar de keeper, maar de aanvaller wist de pass te onderscheppen en kon de bal daarna in het lege doel schuiven. En alsof het nog niet erg genoeg was viel in de 71e minuut de 2-3 voor Delfstrahuizen. Een opnieuw ingebrachte corner zou Kelvin weg kunnen stompen, ware het niet dat drie teamspelers hem blokkeerden en de aanvaller van Delfstrahuizen de bal in het lege doel kon koppen. Mulier heeft daarna geen kans meer gecreëerd, was de controle over de wedstrijd volledig kwijt en lijdt daardoor opnieuw duur puntverlies.

Eerste helft prima, tweede helft (vanaf minuut 60) drama. De volledige scherpte ontbrak na de 2-0 en eigenlijk verliest Mulier hier niet van Delfstrahuizen, maar van zichzelf. Volgende week gaan 19 man naar Bayer Leverkussen en daar valt vast iets te leren. Op 12 november zal Mulier drie punten moeten pakken thuis tegen Scharnegoutem’70. Tot dan![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8185,8186,8187,8188,8189,8190,8191,8192,8193,8194,8195,8196,8197,8198,8199,8200,8201,8202,8203,8204,8205,8206,8207,8208,8209,8210,8211,8212,8213,8214,8215,8216,8217,8218,8219,8220,8221,8222″][/vc_column][/vc_row]

30 oktober 2016 svmulier Mulier 1 No Comments