Mulier verliest met minimaal verschil van Nagele

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Afgelopen zaterdag nam SV Mulier 1 het op tegen Nagele. Nagele stond op de 2e plaats, maar Mulier won vorige week verrassend van koploper VHK dus dan moest deze polderploeg ook te pakken zijn.

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Folkert van der Wei, Sjerp Jan Heeres, Chris de Jong, Mart van der Molen, Johan van Abbema, Marc Burger, Ivo Haitsma, Gert Jan Meekma, Siebren Reitsma, Anton Buwalda, Heine Bouma, Hidde Hiemstra.

Omdat trainer Marco Vlap op zakenreis was nam Enno Hofstra vandaag als coach de honneurs waar. Het veld was niet in optimale staat, het water is al decennia uit de Zuiderzee gepompt maar her en der kon je nog zo wegzakken op het drassige speelveld. Maar voor beide partijen geldt dat natuurlijk. En toen begon de wedstrijd. Nagele was beter aan de bal en creeerde een aantal gevaarlijke situaties. Er werd vooral gevaar gesticht met de corners in de zestien van Mulier. Mulier begon opzich nog goed en wilde ook graag de wedstrijd winnen, maar ze werden constant afgefloten door de scheidsrechter. Het leek wel of het minste geringste fysieke contact werd bestraft, en dat was ook zo, alleen Nagele ging wat vaker vrijuit. Mulier kon voorin helaas weinig creëren. Kelvin van der Heide keepte een van zijn beste wedstrijden van het seizoen, maar moest toch toezien dat zijn team op achterstand kwam. Een afgeketste corner van Nagele werd nogmaals voorgezet en bij de tweede paal kopte een speler van de thuisploeg de bal tegendraads in de goal. Tot de rust gebeurde er niets bijzonders meer. Er werden nog wel twee gele kaarten gegeven voor spelbederf.

De tweede helft begon zoals de eerste was begonnen, Nagele dat het betere van het spel had maar Mulier mocht niet onderdoen. Sowieso omdat de marge maar 1 doelpunt was, dus alles was nog mogelijk. Mart van der Molen was inmiddels gewisseld voor Hidde Hiemstra. Nagele kreeg nog een aantal goede kansen, onder andere door de snelle buitenspelers die voor veel gevaar zorgden. Maar Kelvin hield Mulier op de been met wederom uitstekende reddingen. Enno bracht nog Anton en Heine in om voorin voor nieuw elan te zorgen maar dat mocht niet meer baten. De tijd tikte weg en zo ook de kansen van Mulier. Nagele hield stand en won met 1-0.

Maar SV Mulier zal volgende week in topvorm moeten zijn, wanneer rivaal SC Bolsward op bezoek komt. Na afloop vindt er een spetterend fantastisch gezellig Apres-Ski feest plaats in de kantine! Je hoeft niet naar Tirol deze winter, de kantine van SV Mulier is de place to be. Bratwursten en bijpassende muziek is al present, jij ook??

6 februari 2017 svmulier Mulier 1 No Comments