Mulier verliest cruciale wedstrijd van Tollebeek

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De afgelopen 5 wedstrijden werden verloren door SV Mulier, dit gehele seizoen al 9 keer. Met 2 overwinningen tussendoor staat de ploeg met 6 punten op de een na laatste plaats. Om niet definitief weg te zakken moest vandaag gewonnen worden van Tollebeek om ook die directe concurrent niet te laten weglopen.

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Folkert van der Wei, Chris de Jong, Marc Burger, Bas Bergsma, Mart van der Molen, Gabian van Popta, Jesse van der Molen, Ivo Haitsma, Arjen Visser, Johan van Abbema, Max Alen, Anton Buwalda, Gert-Jan Meekma.

Deze dag stond ook een in het teken van de laatste thuiswedstrijd van veteraan Bas Bergsma. Zijn eerste seizoen was in 1996/1997, gedurende de eerste competitiewedstrijd van toen was de schrijver van dit verslag nog niet eens geboren!! Na maar liefst 20 jaar in het eerste van Mulier zal hij op een andere manier zijn zaterdagen gaan vullen. Rond dezer dagen staat zijn vrouw op bevallen, dus ook daar zal hij zijn energie meer dan nodig zijn. Volgende week staat nog een uitwedstrijd voor Mulier op het programma, het is nog even afwachten of hij daar bij kan zijn. Maar bij deze wensen we Bas alvast een mooie toekomst, met nog heel veel prachtige dribbelacties in het shirt van Mulier 35+.

Dan de wedstrijd. De eerste helft was vooral in evenwicht. Tollebeek werd vooral met een aantal corners nog wel gevaarlijk. En er werden twee goals van hun afgekeurd. De eerste was door buitenspel voorafgaande aan de goal. Even later was de tweede goal afgekeurd. Een goede voorzet werd ingekopt door de spits, maar die beging een duwfout vooraf en zo stond het nog steeds 0-0. Ook Mulier kwam tot kansen. Onder andere in het strafschopgebied was het gevaarlijk in de kleine ruimte. Jesse van der Molen stond goed en kon bijvoorbeeld eens de bal klaarleggen op Marc Burger, die bal ging over. En vaak viel de bal net niet goed genoeg. Ook twee voorzetten vanaf de linker- en rechterflank van Arjen Visser en Ivo Haitsma waren scherp, maar voor de goal stonden er helaas geen spelers op de juiste plek. Vlak voor rust was het dan toch raak. Tollebeek zette een aanval op, vanaf de linkerkant werd de bal laag voorgezet en de spits kon simpel binnen tikken.

Na rust ging de thuisploeg op zaak naar de aansluitingstreffer. Helaas kon er niet veel gevaar gesticht worden voor het doel van Tollebeek. Tot de 58e minuut, waar een voorzet vanaf de rechterkant bij de eerste paal kwam. De bal schoot daar door bij de verdediger en Ivo kon van een aantal meter aanleggen, maar hij schoot jammerlijk over. Kort daarna werd hij gewisseld voor Johan van Abbema. Er kwam nog een grote kans voor Mulier, via een combinatie aan de rechterkant van de 16. Bas zette de aanval op, en combineerde met Marc Burger die Bas vrij speelde en hij schoot vol op het doel waar de keeper ternauwernood een redding kon verrichten. En even later was daar dan de publiekswissel voor Bas. Met een staande ovatie liep hij voor het laatst naar de kant. Met familie, bloemen en een cadeau werd dat gevierd, alles was voor Bassie. Voor hem kwam Gert Jan Meekma in het veld om als targetman te fungeren en gevaar te gaan stichten. Even later werd Anton Buwalda ook nog ingebracht. De intenties waren duidelijk van trainer Marco Vlap. Het leek er ook nog op dat Gert Jan de kans op de gelijkmaker ging verzilveren. Hij werd met een steekbal weggestuurd en ging een op een op de keeper af maar die bracht redding. De klok tikte gevaarlijk snel richting het laatste fluitsignaal maar Mulier gaf niet op. Ook centrale verdediger Folkert van der Wei was meer te vinden voorin. We zaten inmiddels in de extra tijd. Keeper Kelvin van der Heide werd met een corner naar voren gestuurd, zou hij dan wel het verschil kunnen maken. De corner was gevaarlijk. Het was Johan die met een miraculeuze halve omhaal de bal richting de kruising schoot, maar daar stond nog een verdediger van Tollebeek die de bal wist weg te koppen. We telden hem al. Helaas was de wedstrijd hierna afgelopen, de 6e verliespartij op rij voor SV Mulier. Volgende week moeten we uit tegen Wolvega. Een kans om toch nog met een goed gevoel de winterstop in te gaan. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8579,8578,8577,8576,8575,8574,8573,8566,8567,8568,8569,8570,8571,8572,8565,8564,8563,8562,8561,8560,8559,8552,8553,8554,8555,8556,8557,8558,8551,8550,8549,8548,8547,8546,8545,8541,8543,8544″][/vc_column][/vc_row]

6 december 2016 svmulier Mulier 1 No Comments