Mulier speelt voor de tweede keer op rij gelijk

Afgelopen zaterdag (7 december) stond de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop op het programma. Na een gelijkspel een week eerder in en tegen Blija moest er worden gewonnen om de stevige aansluiting met de bovenste plekken niet te verliezen. Hoe graag het team ook wilde, de drie punten binnenhalen wilde niet lukken.

Onder toeziend oog van het trouwe publiek begon Mulier zoals het graag wilde. In de beginfase, met de wind in de rug, werd de tegenstander regelmatig onder druk gezet. Na twee eerdere pogingen (een vrijetrap en een afstandsschot van 25 meter), schoot Mart knap raak met een geplaatst schot in de linkerbenedenhoek vanaf randje strafschopgebied. De scheidsrechter had de bal daar eerder neergelegd na een overtreding op een diepgaande speler van Mulier na een goede steekbal van Arjen. Daarna verslapte Mulier en kreeg WWS meer grip op de wedstrijd. Een doorgebroken speler van WWS, na te gretig instappen van de verdediging van Mulier, zette de club uit Wirdum, Wytgaard En Swichum op een gelijke stand. De ploeg kreeg daarna nog goede mogelijkheden op de 1-2, maar vooral de keeper van Mulier hield dat met zijn inzet tegen.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. De verdedigers van beide partijen gaven niet veel weg en ook de aanvallers wisten op hun beurt niet veel te creëren. Op een paar spaarzame kansen en een aantal stevige overtredingen na was er niet veel om warm van te worden de 2e helft. Hoogtepunt was het debuut van Klaas Pier Folkertsma, die normaal zijn minuten in het tweede maakt. Ondanks zijn fanatieke inzet, kon ook hij niet zorgen voor de drie punten.

Volgende week in Vrouwenparochie tegen CVO zal Mulier alles op alles zetten om het deelseizoen met een goed gevoel af te sluiten!