Mulier sluit laatste wedstrijd van het seizoen winnend af!

De laatste wedstrijd van het seizoen was er voor Mulier een zonder echte druk. Alleen bij een monsterverlies zou er misschien nog nacompetitie kunnen volgen, maar met Wolvega als tegenstander was dat niet realistisch. Na degradatie uit de 3e klas was het ook zwaar in de 4e klas. Met een vernieuwd team was vooral de eerste seizoenshelft dramatisch. Gaandeweg het seizoen werd er meer gewonnen en kon een niet gewenste verlenging van het seizoen worden voorkomen. Maar eerst nog even de laatste wedstrijd thuis tegen Wolvega.

Selectie: Kelvin van der Heide, Sjerp Jan Heeres, Folkert van der Wei, Mark Hofstra, Chris de Jong, Gabian van Popta, Jesse van der Molen, Marc Burger, Ivo Haitsma, Mart van der Molen, Gert-Jan Meekma, Bas Bergsma, Johan van Abbema, Siebe Jan Otten, Arjen van Popta

Mulier begon beter aan de wedstrijd dan de heren uit Wolvega die speciaal met een touringcar bus waren gekomen. Een aantal goede combinaties leidden tot gevaarlijke situaties, en met de lange inworpen van Gert-Jan werden ook meermaals kansen gecreeerd. Daaruit volgde dan ook het 1e doelpunt. Een lange inworp werd met het hoofd verlengd bij de 1e paal en schoot door, waarna Folkert er in zijn laatste wedstrijd als de kippen bij was om de bal bij de 2e paal binnen te lopen. Hierna pakte Wolvega wat meer initiatief. De vleugelspelers waren met hun snelheid en behendigheid een gevaar voor de verdedigers, maar echte schoten op doel werden niet toegestaan in Witmarsum. In de rust werd Marc Burger nog even gemasseerd door Lena en Hendrika, en was hij helemaal klaar voor de tweede helft.

Het uitteam was meer aan het combineren, en zochten ook veelvuldig met lange ballen de aanvallers op. Met een corner werd de 1-1 gemaakt. Een verre bal kon vrij worden ingekopt bij de tweede paal. In deze wedstrijd die eigenlijk geen belangen meer kende was het alleen wachten op wat spektakel van beide kanten. Bas en Arjen werden ingebracht door vertrekkend trainer Marco Vlap. Hij wilde zijn laatste wedstrijd natuurlijk winnend afsluiten. Tien minuten voor tijd pakte Mulier weer de leiding. Een voorzet werd door Arjen van Popta op goal gekopt, maar daar stond zijn broer Gabian nog voor. Die verlengde de bal en verdween achter de keeper in het doel. En even later kwam deze toch middelmatige wedstrijd tot een eind. En ook een heel seizoen. Na afloop kon het slotfeest beginnen, het mooie weer was perfect om de barbequees traditiegetrouw weer aan te steken.

We willen alle vertrekkende spelers en trainers bedanken voor hun inzet gedurende dit weer enerverende voetbaljaar. Volgend jaar gaan we weer met goede moed, nieuwe motivatie, en hopelijk veel steun van onze achterban strijden voor een hogere plek op de ranglijst!

15 mei 2017 svmulier Mulier 1 No Comments