Mulier pakt 3e prijs op OFK 45+

Afgelopen zaterdagavond werd in Franeker voor de 2e keer het Open Fries Kampioenschap zaalvoetbal voor 45+’ers gehouden.

Waar Mulier vorig jaar ontbrak, deed het deze keer wel mee.

De selectie bestond uit keeper Johan Faber en de spelers Otto René Nauta, Perry Kooijenga, Rintje Joustra, Anno Venema en de gebroeders Hofstra, Enno, Johan en André.

Met deze 8 topfitte spelers diende in de poulefase 4 wedstrijden afgewerkt te worden. De nummers 1 en 2 van de poules plaatsten zich voor de kwartfinale.

Na een teleurstellend gelijkspel tegen SDS werd tegen het sterke Bergum wederom een gelijkspel behaald, waarbij genoemd moet worden dat de kansen voor Mulier waren. De twee laatste poulewedstrijden moesten aldus gewonnen worden om een ronde verder te komen. Daar voldeed Mulier ruim aan door zowel Zeerobben als GAVC met 4 – 0 op te rollen.

De tegenstander in de kwartfinale was Hardegarijp. Het werd al snel duidelijk dat deze ploeg in de kont ging hangen en op dat ene kansje loerde. Dat ene kansje kwam er niet en het was aan Mulier zelf te wijten dat het lang spannend bleef door de vele kansen niet te benutten. Uiteindelijk werd het toch een vrij simpele 2 – 0 overwinning en de halve finale was een feit.

Tot onze verbazing speelden we in de halve finale wederom tegen Bergum. Er was een foutje in het speelschema geslopen. Zo werd de andere halve finale gespeeld tegen Minnertsga en Foarût die elkander ook al in de poulefase waren tegen gekomen. Beide wedstrijden eindigden toen in een 0 – 0.

In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Bergum in de poulefase speelde Mulier te slordig en onrustig. Hier kon het slimme Bergum van profiteren en balverlies werd direct afgestraft. Bergum kon nu rustig afwachten op een foutje van onze kant en een paar minuten voor tijd werd het zelfs 2 – 0. Vlak voor tijd deed Mulier wat terug, maar dit was helaas te laat om het tij te doen keren.

De finale werd een tweestrijd tegen Bergum en Foarût. In een gelijk opgaande wedstrijd werd het 0 – 1 voor Foarût en prolongeerde hiermee hun titel.

Een verdienstelijke 3e plaats werd hiermee bereikt door Mulier en dit werd vanzelfsprekend na afloop stevig gevierd.

Al met al een leuk en prima georganiseerd toernooi waar vele oud-spelers en oud-tegenstanders elkander weer treffen.

4 februari 2019 svmulier Club No Comments