Mulier MO15-1 pakt de eerste drie punten van het seizoen!

Zaterdag 6 mei was het dan zover. De meiden van Leovardia kwamen op bezoek, het zal een spannende wedstrijd worden aangezien van het feit dat we de vorige keer van Leovardia hebben verloren, maar dat is nog geen reden voor geen zin. We gaan er met volle moed voor!

Froukje Heslinga van Mulier trapt af. De eerste 20 minuten lopen er gelijke kansen Jokelien Fokkema de voorstopper maakt nog een mooi schot maar helaas paal. We gaan weer door er komen weer hele mooie momenten dat we voetballen als team. Top!, Maar dan er komt een aanval op Leovardia van Mulier en ja hoor hoppa daar is de eerst goal door een voorzet van Froukje Heslinga op Renate Elzenga 1-0 voor Mulier. Daarna komen nog wat kansjes voor Leovardia, maar die worden heerlijk tegen gehouden door de meiden achterin en de keeper. Mulier gaat super goed er zijn nog steeds prachtige voetbal momenten. We spelen super en worden daar weer voor beloond Froukje Heslinga komt aan de bal en geeft een prachtige voorzet aan  Aylar Khademi die hem afrond. Wij, de meiden van MO15 gaan uit ons dak, Wat  super 2-0, Maar dan wordt er een overtreding gemaakt in het 16 meter gebied door Mulier op Leovardia de scheids fluit en Leovardia krijgt een penalty…………er wordt geschoten en Femke Kooinga de keeper heeft hem. Super trots op Femke! De scheids fluit en het is rust de eerste 35 minuten zijn gespeeld en kunnen ons niet meer worden ontnomen. Na wat goed advies van de trainer en coach drinken we nog wat Thee en gaan we er weer voor. Leovardia trapt af en nu gaat het pas aan, Mulier gaat super we hebben veel balbezit en gebruiken dat goed, we hebben momenten dat het fout gaat maar die herpakken we. Er word mooi gevoetbald! De achterhoede onder leiding van Simone Spijksma en Jokelien Fokkema gaven weinig tot bijna geen kansen weg. Vanaf de 45ste minuut creëert Mulier veel kansen en daar nemen Marianne Reitsma, Aylar Khademi, Marrit van der Wal, Renate Elzenga en Marith Ozinga gebruik van ook! Na een 10 minuten zo spelen wordt er dan toch nog een mooie goal gemaakt door Renate Elzenga door een mooie voorzet van  Marianne Reitsma. Er komen nog Grote kansen van Marrit van der Wal en Marith Ozinga. Net ernaast, net eroverheen, telkens net niet. De scheidsrechter floot, de wedstrijd is gespeeld en is een feit!

De meiden hebben super gespeeld. Het hele team heeft keihard gewerkt aan de overwinning. We hadden veel kansen, We voetbalden goed en het was ook nog eens spannend om naar te kijken. Een geslaagde morgen en voetbaldag voor ons. Aldus de coach: Leovardia had vandaag niks te zoeken in Witmarsum ze mochten alleen gratis douchen!

Ontdek meer van SV Mulier

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.