Mulier MO15-1 en Mulier JO15-1 najaarskampioen!

Meiden MO15 op doelsaldo najaarskampioen!

Onze talenten van de MO15 zijn afgelopen zaterdag najaarskampioen geworden.
Aangezien de wedstrijd ervoor tegen concurrent Workum werd verloren, moest het team van Rintje Joustra met dikke cijfers winnen van ST AVC/Tzummarum.
De achterstand in doelsaldo werd echter al voor de rust weggepoetst en uiteindelijk werd ST AVC/Tzummarum op een 0-6 nederlaag getrakteerd. Hiermee wist het team met 3 doelpunten verschil het kampioenschap binnen te halen.
Dat het jonge team het kampioenschap heeft binnengehaald is een prestatie op zich, aangezien een grote stap is gemaakt om er een MO15 van te maken en daarbij dus voor het eerst op het grote veld moest worden gevoetbald. Uiteindelijk blijkt dan maar weer dat het goede combinatievoetbal van de meiden de doorslag geeft.
De jeugdcommissie feliciteert het team, leider Rintje en trainer Sijbrand en Johan dan ook met het behaalde kampioenschap.

JO15 ongeslagen najaarskampioen!

Ook de JO15 is afgelopen zaterdag kampioen geworden. In de streekderby werd Makkum  met 0-4 aan de kant geschoven.
De grote slag in het kampioenschap werd echter in de thuiswedstrijd tegen ST NOK/Bakhuizen geslagen. In een mooie, sportieve wedstrijd, met 2 voetballende ploegen ging Mulier er met een 4-2 overwinning vandoor. Het team van Melis Bergsma en Tjeerd Visser  begon echter dit seizoen in de 3e klasse. Als snel bleek dat deze klasse te gemakkelijk zou zijn. Gelukkig werd het team in de 2e klasse geplaatst, maar al snel bleek dat het team ook hier de dienst ging uitmaken. Het team staat goed en is voorin levensgevaarlijk.  Tegen SC Harlingen werd nog gelijk gespeeld, maar alle andere wedstrijden werden gewonnen. Een top prestatie !
De jeugdcommissie feliciteert het team, leiders Tjeerd en Melis en trainer Siebe Jan dan ook met het behaalde kampioenschap.