Mulier laat twee punten liggen in Blija

Zaterdag 30 november stond voor Mulier 1 alweer de negende competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Na een zwaarbevochten overwinning vorige week thuis tegen Beetgum werd aangehaakt bij de bovenste ploegen. Een goed vervolg zou gestalte moeten krijgen tegen V.V. Blija dat met acht punten uit acht wedstrijden op plaats elf bivakkeerde. Echter is het afgelopen jaar lastig gebleken om een goed resultaat te behalen tegen Blija en dat zou wederom het geval zijn.

Eenmaal aangekomen na een lange rit in de auto stonden de vrijwilligers van Blija met veel enthousiasme klaar om de gehele selectie te voorzien van een programmaboekje en het “winnende” lot. Met dezelfde energie betrad de groep, met een bekertje koffie, de kleedkamer om het tactische plan nogmaals kort en krachtig door te nemen.

Nadat de warming-up op het kunstgras B-veldje afgerond was, konden beide ploegen het hoofdveld betreden om op het natte en gladde veld af te trappen. Het moeilijk bespeelbare veld kwam het voetbal niet ten goede. Veel spelers hadden zo nu en dan niet de grip om op beide benen te blijven staan en dat resulteerde dan ook in slordig spel van beide kanten. Het eerste kwartier waren er kleine kansjes voor zowel Blija uit gevaarlijke voorzetten en corners als voor Mulier met een paar slappe schoten op en naast het doel. In de 16e minuut werd een bal in de zestien meter van Mulier niet voldoende weggewerkt waarnaar een speler van Blija de bal rustig en beheerst binnen kon schieten. Mulier moest in de achtervolging gaan, maar tot meer dan een paar kleine kansjes kwam het niet. Rond de 40e minuut kreeg Mulier na een lichte overtreding op Johan binnen de zestien een penalty. De penalty werd gekeerd door de keeper, maar in tweede instantie schoot Marc de bal alsnog tegen het net. De rust werd dan ook ingegaan met een gelijke stand.

In de kleedkamer werd de eerste helft geëvalueerd en met vertrouwen werd de wedstrijd hervat. Het spel was in de tweede helft aan de kant van Mulier iets beter dan de eerste helft, maar liet nog steeds veel te wensen over. Voor beide ploegen was het wederom lastig om goede kansen te creëren. Na driekwart wedstrijd zorgde het fanatieke doorjagen van Johan voor paniek en balverlies achterin bij Blija. Johan nam de bal mee, omspeelde de keeper en schoot de bal met links uitstekend binnen. 1-2 en nog iets meer dan twintig minuten te gaan. Lang kon Mulier echter niet van de voorsprong genieten, want nadat een kans op 1-3 werd gemist stond het alweer gelijk. Balverlies in de achterhoede leidde, vijf minuten na de goal van Johan, de 2-2 in.

Een klein kwartier voor tijd was er een en al verwarring na een handsbal buiten het zestienmetergebied van de keeper van Blija, zijn tweede van de wedstrijd. Een schot op doel van Roland werd weggeslagen en in plaats van een goal volgde er slechts een vrijetrap en een gele kaart. De beslissing van de verder goed fluitende scheidsrechter was discutabel, maar Mulier moest het er mee doen. In de slotfase konden beide ploegen er nog met de overwinning van doorgaan. Het lukte echter niet een verschil te maken en dus moesten de ploegen het doen met een puntendeling.

Al met al was het een middag met niet al te goed voetbal en een teleurstellend resultaat. Met zeventien punten uit negen wedstrijden wordt momenteel een vierde plaats ingenomen.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen WWS op het programma, waar weer gestreden zal worden om de drie punten in Witmarsum te houden. Het is alweer de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop en we hopen dan ook weer op veel publiek. Na afloop is het carnaval in de kantine, dus kom lekker een hapje en drankje doen in je mooiste carnavalsoutfit!

Geschreven door Marc Burger

3 december 2019 svmulier Mulier 1 No Comments