Mulier krijgt de bal 5x in het net maar verliest toch van Arum

Eindelijk was het zover. De wedstrijd waar we in Witmarsum en Arum en verre omstreken al weken naar uitkeken: Arum-Mulier. Vooraf werd er volop gespeculeerd over welke ploeg er met de drie punten vandoor zou gaan, maar dat het een spannende pot zou worden, daar was iedereen het wel over eens.

In een prachtige ambiance begon Mulier onrustig en had Arum een optisch overwicht. De eerste goal kwam dan ook op naam van de thuisploeg. Een poging van Rinnert Tolsma viel via Marc Burger van Mulier zomaar in de goal. Al binnen 25 minuten wordt het ook 2-0: Kevin Jaarsma schiet de bal vanaf randje zestien meter via keeper Keimpe Dijkstra in het doel. Een slecht begin dus voor Mulier, maar de roodhemden geven niet op en na een prima aanval over links belandt de bal uiteindelijk bij Siebe Jan Otten die hard over de grond raak schiet. Vanaf dat moment is Mulier eigenlijk de betere ploeg en ook na rust is Mulier niet minder dan Arum.

Met af en toe prima aanvallen en een aantal schoten op de goal weet Mulier gevaar te stichten. Maar toch valt de goal weer aan de andere kant. Een corner van Kevin Jaarsma vliegt er via een van speler Mulier in 1 keer in. Dit lijkt de nekslag voor Mulier, maar niets is minder waar want Marc Burger maakt meteen de aansluitingstreffer. Hij speelt zich knap vrij in de zestien meter en schiet raak in de verre hoek. Hierna blijft het spannend maar zowel Arum als Mulier weten niet meer te scoren.

De teleurstelling was groot bij Mulier en dat is begrijpelijk na zo’n wedstrijd die alle kanten op gaat. Komende zaterdag kan Mulier zich revancheren. Dan ontvangt het team van Yme Vonk het verrassend goed presterende Hielpen.