Mulier komt niet verder dan een gelijkspel tegen Creil

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Na de klinkende overwinning van vorige week tegen Bolsward staat SV Mulier weer wat comfortabeler op de ranglijst. Van de laatste 4 wedstrijden werden er maar liefst 3 gewonnen. Het totale puntenaantal (9) uit de eerste periode, dus de eerste seizoenshelft, zou vandaag uit en tegen Creil zomaar overtroffen kunnen worden. En dan zijn er nog genoeg kansen om een goede eindklassering te bewerkstelligen. Zelfs het kampioenschap zou in theorie nog mogelijk zijn, en dat is geen fake news!

Selectie: Kelvin van der Heide, Arjen van Popta, Sjerp Jan Heeres, Chris de Jong, Gabian van Popta, Johan van Abbema, Jesse van der Molen, Mart van der Molen, Ivo Haitsma, Gert Jan Meekma, Arjen Visser, Hidde Hiemstra, Siebe Jan Otten en Thijs Witteveen

Het veld in Creil was wat kleiner dan Mulier was gewend. Daardoor was het in het begin misschien wel even zoeken. Het was de thuisploeg die ietwat meer het initiatief in handen had. Er kon makkelijk met de spits gecombineerd worden en de beweging daar om heen was lastig te verdedigen. Toch was het vooral Mulier die de beste kansen kreeg. In de zestien werd het gevaarlijk met ingooien, en Johan van Abbema was ook dicht bij een doelpunt. Het druk zetten van de uitploeg had als gevolg dat er weinig ruimte was achter de verdediging van Creil. Maar toen die er wel even lag was het meteen raak. Arjen Visser kreeg de bal op de linker kant van de middenlijn en speelde de bal in de diepte naar Gert Jan Meekma. Die kwam in een een-op-een situatie met de keeper terecht, hij omspeelde de keeper, kwam nog een verdediger tegen, maar op een enkele meter van het doel wist hij de bal vakkundig binnen te sliden in de 30e minuut. Bij het juichen had de spits van Mulier een blessure en moest hij met de verzorgster even naar de kant. Dat betekende even een 11 tegen 10 situatie en oppassen voor Mulier. Ze zakten even in, en Creil rook misschien wel een kans. In deze minuut liep het even anders. Creil speelde op de helft van Mulier, dat de bal wist te veroveren  en weer kreeg Arjen de bal aan de linker kant van het middenveld en speelde hem cross richting de zestienmeter. Vanaf de rechterkant kwam Ivo Haitsma overgestoken om de bal te veroveren, en een-op-een de keeper te passeren en met links binnen te tikken. Zo was het een snelle 0-2 voorsprong voor SV Mulier. Door het druk zetten van Mulier maakte de keeper van Creil nog een grote fout, hij wilde een lang bal geven maar legde de bal 10 meter verderop panklaar in de voeten van Mart van der Molen. Die probeerde de bal over de keeper te stiften, maar de bal ging jammer genoeg ook over het doel. Helaas liep het vlak voor rust even minder voor de uitploeg. De aanvoerder van Creil overbrugde solo wel 30 meter, werd niet aangevallen in en voor het strafschopgebied en kon voorzetten, waarna de spits de 1-2 binnen tikte.

De tweede helft bracht trainer Marco Vlap Thijs Witteveen in voor Johan van Abbema. Mulier begon goed en kreeg genoeg kansen op 1-3. Maar allen gingen ze of in de handen van de keeper, of net naast, of op de paal. En dan zul je zien dat ie aan de andere kant wel valt. Creil combineerde uitstekende via de rechterkant en via een lage voorzet tikte de spits wederom binnen voor de gelijke stand. Het spel golfde op en neer, en beide teams dachten dat ze de wedstrijd konden winnen. De eindpass van Mulier kwam steeds minder goed aan. Nu moet ik ook zeggen dat tot twee maal toe die eindpass uitstekend was. Gert Jan en later Ivo hadden de gelegenheid om wederom alleen op het doel af te gaan en de voorsprong te pakken. Waar het niet dat de grensrechter van Creilse dienst deze dag opzichtig in het thuisvoordeel vlagde, en deze situaties onterecht werden afgefloten.

Vlap bracht ook Hidde Hiemstra en Siebe Jan Otten nog binnen de lijnen, en het werd nog wel gevaarlijk voor het doel van Creil. Aan de andere kant was het ook nog billen knijpen. Een speler van Creil ging alleen op keeper Kelvin van der Heide af. De speler omspeelde Kelvin maar die trok aan de noodrem en de scheids vond het reglementair. Zo bleef het 2-2.

SV Mulier is nu drie weekenden vrij om zich volledig te richten op de derby in en tegen Arum op zaterdag 18 maart. Daar valt nog wat recht te zetten na de thuisnederlaag van vorige keer. We hopen dat onze trouwe supporters massaal afreizen naar Arum om ons elftal hartstochtelijk aan te moedigen. Vuurwerk hoeft niet meegenomen te worden, want spektakel is bij de derby Arum-Mulier gegarandeerd![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”8903,8904,8905,8906,8907,8908,8909,8910,8911,8912,8913,8915,8916,8917,8918,8919,8920,8921,8922,8923,8924,8925,8926,8927,8928,8929,8930,8931,8932,8933,8934,8935,8936,8937,8938,8939″][/vc_column][/vc_row]