Mulier JO9-1 wint de eerste competitiewedstrijd met 0-11

Hallo lezers,

Zaterdag 23 september speelden wij – Dylan, Watze-Anne, Jens, Douwe Durk-Pieter en Simme – onze eerste competitiewedstrijd tegen Nijland JO9-2. Koen en ook onze leider Jan-Peter ontbraken wegens feestelijke omstandigheden.

Na 3 keer te hebben geoefend in de beker mochten we eindelijk lekker voetballen in de competitie. Met een nieuw team, nieuwe spelregels en nieuwe leiders zijn we begin september begonnen in de beker. Al snel bleek dat de jongens zich zonder veel moeite aanpasten aan de nieuwe regels: het voetballen volgens deze regels ging steeds beter afgelopen weken! (natuurlijk hadden we in de beker soms te maken met de sterkte van de tegenstander, maar dat even terzijde).

We hadden er zaterdag zin in, dat kon je zien want iedereen deed zijn best. Dit resulteerde al snel in 0-1, en even later al  0-2. We kregen vertrouwen en gingen door, zodat het bij rust al 0-4 was,  we mochten tevreden zijn.

We konden merken dat de tegenstander ook moest wennen (Nijland had namelijk niet 1 bekerwedstrijd gespeeld), want al heel gauw werd het 0-5, 0-6 en 0-7. Dylan had er vandaag veel zin in, hij was goed op schot! Hij schoot maar liefst 7 keer raak!

Ook Watze-Anne was op dreef met 3 treffers, en Jens scoorde 1 mooi doelpunt. Dit resulteerde uiteindelijk in de eindstand 0-11! Top gedaan jongens! Houd plezier, heb wat voor elkaar over en ga zo door. Een echte teamprestatie!

Van jullie leiders,  Jan – Peter en René

27 september 2017 svmulier Jeugd No Comments