Mulier JO9-1 speelt leuke wedstrijd tegen Leovardia maar verliest

Woensdag 11 april speelden we thuis  een inhaalwedstrijd tegen Leovardia JO9-8. In februari stond deze wedstrijd aanvankelijk gepland maar deze ging toen helaas niet door.

Vandaag waren we er allemaal: Douwe, Jens, Watze-Anne, Durk-Pieter, Simme, Koen, Rimmer en Dylan.

Jens keepte de 1e en Watze-Anne keepte de 2e helft.

We troffen het afgelopen woensdag: het zonnetje scheen en zorgde voor een lekker voetbalweertje.

Rimmer mocht vandaag aanvoerder zijn, een nieuwe ervaring voor hem. Dat deed hij prima!

Al snel in deze wedstrijd kwamen we op een 1-0 voorsprong. Onze tegenstanders stonden eerst niet op te letten waardoor Dylan een kans kreeg en deze benutte. Het publiek kreeg een leuk begin van deze wedstrijd voorgeschoteld. Vervolgens was Leovardia bij de les en zo ontstond een gelijkwaardige eerste helft. Een kans van het team uit Leeuwarden ging er in, 1-1.

Beide teams deden niet veel voor elkaar onder, af en toe werd er gestreden om de bal (of de bal vloog in het gezicht van een tegenstander). Er waren voor beide ploegen wel kansen maar deze werden niet verzilverd.

Het begin van de tweede helft leek niet op het begin van de eerste. Binnen 5 minuten in de tweede helft was het 1-3!  Er waren 2 sterke jongens bij onze tegenstander die daarbij het voortouw namen. Ze schoten met scherp en hard de ballen tegen de touwen. We waren dan te laat om deze jongens hun schoten bijtijds te blokken.

Dylan kreeg de bal aangespeeld midden op het veld en zette goed door: met een bekeken schuiver maakte hij 2-3. Even later stond het binnen no time 2-4 en 2-5, wederom door acties van die jongens. En ook de 2-6 en 2-7 kwamen gauw tot stand.

We kregen wel de ruimte om er af en toe uit te komen, één van deze aanvallen werd beloond met een goal van Koen. Helaas maakten we er niet meer dan 3. Leovardia wel, ze bepaalden de eindstand op 3-8.

17 april 2018 svmulier Jeugd No Comments