Mulier JO9-1 speelt 3e competitie wedstrijd thuis tegen ONS Sneek JO9-3: 4-8

Beste lezers,

Zaterdag 7 oktober speelde Mulier JO9-1 zijn derde competitiewedstrijd thuis tegen ONS Sneek JO9-3. Vorige week werd er jammerlijk verloren tegen Stormvogels uit Achlum, zien hoe we vandaag voor de dag zouden komen.

We waren vandaag als team compleet: Dylan, Jens, Simme, Koen, Douwe, Durk-Pieter en Watze-Anne.

Het weer was ronduit herfstachtig en onstuimig waardoor het kil en guur aanvoelde en dat leek zijn invloed te hebben op hoe we speelden: want het leek wel alsof we er vandaag in de 1e helft niet veel zin in hadden. ONS voetbalde makkelijk door onze verdediging heen – het waren ook enkele felle en snelle tegenstanders- en wij moesten ontwaken uit onze herfstslaap, daar leek het op.

Binnen no time stond het 0-1 en daarna ook 0-2. En even later was het 0-3. We zijn een team en moeten het samen doen: met zijn allen verdedigen en samen aanvallen en kijken en dan passen. Dat leken we soms even te zijn vergeten. Gelukkig was Dylan op een moment prima bij de les en maakte er 1-3 van. Ook nog een mooie pass van Dylan waardoor Watze Anne bijna kon scoren, jammer dat ie er niet in ging! Ruststand was 1-4.

De tweede helft verliep gelukkig veel beter: we kwamen beter met z’n allen terug om te verdedigen, en ook waren er een aantal mooie passes door verschillende van onze spelers. Het resultaat was dat Dylan nog 2 doelpunten kon maken en ook Jens schoot er ééntje mooi binnen. En daarnaast waren er nog een aantal mooie aanvallen die geen doelpunt opleverden. Al met al een mooie wedstrijd van 2 kanten. Eindstand :4-8.

Van jullie leiders, Jan – Peter en René

9 oktober 2017 svmulier Jeugd No Comments