Mulier JO19-1 sluit seizoen af met overwinning tegen kampioen Workum

Zaterdag 25 mei stond in Witmarsum de laatste wedstrijd van Mulier JO19-1 op het programma. Kampioen Workum JO19-2 was de tegenstander. Na iedere speler van Workum vooraf persoonlijk te hebben gefeliciteerd met het kampioenschap startte scheidsrechter Koster de wedstrijd.

Workum was van plan het seizoen goed af te sluiten, maar het bleek al snel dat het moeilijk is je nog voor een wedstrijd op te laden als er niets meer op het spel staat. Mulier JO19-1 voetbalt het hele seizoen al voor spek en bonen, dus voor hun was deze wedstrijd niet anders dan anders.

Helaas ontbraken er nogal wat spelers bij beide teams. Dit betekende voor Mulier dat zij vijf spelers van de JO17 in hun gelederen hadden. Met de vaste jonge spelers van de JO19 kwam het aantal spelers in deze wedstrijd die qua leeftijd in de JO17 mogen spelen op 8. Met een piepjong team waarvan het gehele middenveld bij Mulier uit 15- en 16-jarigen bestond (Jari – Jorn – Colin), dicteerde de thuisclub het spel. Zoals altijd van achteruit opbouwend proberen de voorwaartsen te bereiken. Workum leunde op hun sterke achterhoede (minste doelpunten tegen) en trachtte met lange ballen achter de verdediging van Mulier voor gevaar te stichtten.

Nanne wist als vrije laatste man Mulier dit gevaar te neutraliseren. Tevens had keeper Keimpe de zaken netjes voor elkaar als het toch gevaarlijk werd. Sowieso werden er weinig kansen weggegeven mede dankzij de vaste mandekkers Simon, Albert en Sander. Het jonge middenveld zorgde er voor dat Mulier veel aan de bal was. Met Jorn als spelverdeler en Jari en Colin als voetballende spelers om hem heen werd er lustig op los gecombineerd. Echter, ondanks dat Mulier voetballend de betere ploeg was, kregen ook zij niet veel uitgespeelde kansen. De meeste dreiging ging uit van goalgetter Gerwin, maar hij wist de kleine mogelijkheden die hij kreeg in de 1e helft niet te verzilveren. Omdat de andere snelheidsduivel Jonah in het begin van de wedstrijd ongelukkig was in zijn acties waren de kansen vanaf die kant schaars. Met Julian als aanspeelpunt in de spits was er voorin in ieder geval een rustpunt, zodat de middenvelders konden aansluiten.

De 2e helft werd getracht middels de invallers Jelmer en Camiel nog meer druk te zetten op de achterhoede van Workum door Gerwin in de spits te zetten. Het wedstrijdbeeld veranderde echter niet. Mulier bleef voetballend de betere ploeg, maar moest op de hoede zijn voor de uitvallen van Workum. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het 1e doelpunt van de wedstrijd vanuit een corner viel. De inzet van Jelmer werd eerst nog geblokt, maar de rebound werd benut door Gerwin. Workum probeerde met een extra aanvaller de gelijkmaker te forceren, maar de grootste kans was voor Jelmer die de bal hard op de paal schoot.  Uiteindelijk wist Mulier de overwinning over te streep te trekken.

Een mooi einde van een moeizaam seizoen. De trainingen werden niet altijd goed bezocht en op wedstrijddagen was het lastig om in ieder geval 11 spelers op papier te krijgen.  Wel een compliment aan het team dat zij altijd bleven proberen van achteruit op te bouwen. Ook al gaat wel eens mis. Tevens is de sfeer in het team op en top. Zowel op trainingen en in wedstrijden (en vooral op feestelijke avonden). Super dat voor volgend seizoen de meeste spelers van dit team hebben bijgetekend.

Iedereen een fijne zomervakantie toegewenst en tot volgend seizoen!!