Mulier JO17 wint van Oosterlittens JO17-2

Aanwezig: Jarno , Jari , Johannes , Didier , Stijn , Nick , Pierjan , Mark , Simon , Liuwe ,

Jordi, Joran , Vincent

Afwezig: Jelmer, Simon U. , Mark en Thijs

Op een troosteloze Zaterdagmiddag [geen publiek] in Oosterlittens moest Mulier aantreden tegen de plaatselijke JO17-2, in de beker werd er nog gewonnen van de JO17-1. Op een zwaar veld werd er om 12.15 afgetrapt , de vele toeschouwers die altijd kijken bij de thuiswedstrijden moesten het deze keer doen via ” teletekst” en de app , vanaf het begin nam Mulier meteen het voortouw en had de goalie van Oosterlittens het drukker dan keeper Jarno.

In de 16e min. nam Mulier verdiend een voorsprong, een mooie pass van Simon op de vrijstaande Liuwe , die kon zomaar op de keeper aflopen en schoot de bal onder de doelman door in het lege doel 0-1.

Hierna werd Oosterlittens wat dreigender , maar Mulier kreeg toch wel de beste kansen, in de 20e min. werd het toch gelijk, een mooie aanval over links van Oosterlittens werd de bal voorgeven en was het de spits die de 1-1 op het scorebord zette.

Het verzet van Mulier was even weg en werd het meer werkvoetbal dan combinatievoetbal, er moest meer geknokt worden en verdwaalden sommige spelers wat in het veld en dat komt niet ten goede van het spel.

In de rust was er geen drinken voor de jeugd , wat toch wel een kwalijke zaak is voor Oosterlittens , die trouwens niet naar de uitzending hebben gekeken van Rutte en de Jonge, want iedereen kon zomaar het complex betreden. En het woord Corona alleen maar gebruiken bij het spelletje SCRABBLE.

In de 2e helft pakte Mulier het wat beter op en werd er tenminste weer geprobeerd om de vrije man te vinden en wat rustiger te voetballen, ”stofzuiger” Johannes probeerde ook wat naar voren te voetballen en met een mooie combinatie met Simon, kon Johannes alleen op de doelman van Oosterlittens af lopen en schoot de bal netjes langs de keeper 1-2.

Ook Oosterlittens kreeg wel wat kansjes , maar Jari en Johannes stonden hun mannetje wel achterin en anders stond er altijd nog keeper Jarno in het doel.

Een paar min. na de 1-2 was het Simon die de bal van de keeper afpakte , want de keeper had de bal niet klem na een schot op het doel, en Simon zag dat Pierjan vrij voor het doel stond en die hoefde alleen maar zijn voet ertegen aan te zetten en de bal belandde in het doel 1-3.

Oosterlittens probeerde trouwens de hele 2e helft Simon af en toe van het van het veld te schoppen, maar Simon had daar geen boodschap aan en als het kon zette hij de turbo aan en dan was het weer alle hens aan dek bij Oosterlittens, maar Simon besliste een kwartier voor tijd de wedstrijd , op volle snelheid ging hij zijn tegenstander voorbij en met een mooi schot verschalkte hij de keeper en maakte de 1-4.

Hierna zette Oosterlittens nog wel een paar keer aan , mede ook omdat er bij een paar spelers de tank leeg was , maar tot grote kansen kwam het niet meer en zo werd ook de 2e wedstrijd gewonnen.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd zonder publiek voor Mulier en dat zou wel even wennen worden voor de jongens, want meestal is het volle balk bij iedere thuiswedstrijd, maar het is zo zoals het is en je doet er helemaal niks aan, dan maar weer op de app gaan kijken.