Mulier JO17-1 verslaat Irnsum met ruime cijfers

Aanwezig: Jarno , Johannes , Didier , Simon U. , Jelmer , Joran , Mark , Nick , Stijn , Simon, Liewe M. , Pierjan, Vincent

Afwezig: Thijs, Marc en Jordi

In een leeg ”stadion” van Mulier moest de JO17 aantreden tegen Irnsum JO17, op het mooie natte kunstgras , want het had behoorlijk hard geregend deze ochtend. Omdat er geen ouders aan de zijlijn mochten staan waren ze nu afhankelijk van de groepsapp die netjes werd bediend door mede leider Tjeerd , die ook nog zijn verjaardag mocht vieren deze dag.

Het handelsmerk van deze ploeg is dat er altijd binnen 10 min. wordt gescoord, en dat was nu ook weer het geval, want in de 8e min. was het alweer raak, een mooi afstandschot vanaf de 16 meterlijn werd door Jelmer in het doel geschoten 1-0.

Irnsum probeerde ook te voetballen en waren soms even wat feller dan Mulier en ze kregen ook wat kansjes, alleen de voorhoede was vandaag niet scherp genoeg.

In de 25e min. gaat de keeper van Irnsum de fout in , hij schiet de bal zomaar in de voeten van Joran , die passt de bal direct door naar Simon en die stond hierna oog in oog met de keeper , en Simon schiet de bal langs de keeper 2-0.

Nog geen min. later was het alweer raak , een corner van Simon werd door Nick in het doel gekopt 3-0 en zonder al te groots te spelen staat het binnen een half uur toch alweer 3-0.

In de rust werd er even verteld dat het tempo wel wat hoger mag en Irnsum niet teveel laten voetballen , na een stukje oranjekoek en wat aanpassingen in het elftal werd er met volle moed begonnen aan de 2e helft.

Maar de oranjekoek was nog maar net doorgeslikt of de bal lag alweer in het netje , Simon gaf een mooie pass op Vincent, die kon het strafschopgebied inlopen en met een mooi schot passeerde hij de doelman 4-0.

In de 58e min. kreeg Mulier een strafschop omdat er hands gemaakt zou zijn in het strafschopgebied, jammer genoeg schoot Simon de bal tegen de buitenkant van de paal en bleef de score 4-0.

Maar 2 min. later revancheerde Simon zich van de gemiste strafschop, en schoot net buiten de zestien de 5-0 binnen.

In de 63 min. was er een mooie combinatie tussen Nick en Simon [niet te verwarren met het zangduo want ons duo zingt beter], en Nick schiet vervolgens de bal naar de opkomende Johannes en met een droge schuiver schiet hij de 6-0 binnen.

In de 69e min. kreeg Mulier een vrije trap 2 meter buiten de zestien, deze keer schoot Simon niet een keer op het doel , maar schiet de bal naar Johannes die een meter naast hem stond en met een mooi bekeken schot was het wederom Johannes die zijn 2e doelpunt van de wedstrijd maakte 7-0. [de SI-JO variant] noemen we dat bij de JO17.

In de rust werd de keeper van Irnsum gewisseld omdat dat eigenlijk een speler was , maar de ”nieuwe” keeper had duidelijk zijn dag niet of was te traag bij het duiken, want bij de 6-0 en 7-0 zat hij er niet goed bij.

2 min . voor tijd was er wederom een vrije trap voor Mulier , nu ook weer bijna op de zelfde plaats als bij de 7-0 en nu was het Johannes die de vrije trap mooi binnen schoot en warempel een heuse hattrick maakt 8-0.

Irnsum was niet echt slecht vandaag want kansen kregen ze heus wel , maar de afronding en de keeper lieten hun vandaag in de steek, ondanks dat Mulier niet eens zo goed voetbalde werd het toch een ruime overwinning voor de mannen van Melis en Tjeerd, volgende week Zaterdag komt de echte vuurdoop voor Mulier een uitwedstrijd tegen het ongeslagen Makkum JO17.

11 oktober 2020 svmulier Jeugd No Comments